חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  לחשוב מוזיאונים מחדש - מייצוג לפרפורמנס
  Rethinking Museums - From Representation to Performance                                              
0810-5043-01
אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
סמ'  ב'1000-1400209מכסיקו - אומנויותסמינר ד"ר אילת ון-אסן יעל
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

שם הקורס בעברית 

לחשוב מוזיאונים מחדש – מייצוג לפרפורמנס

Rethinking Museums - From Representation to Performance

 

סמסטר ב'  תשע"ח

4 ש"ס

סמינר

 

שם המרצה: ד"ר יעל אילת ון אסן

שם המרצה:

דואר אלקטרוני:  yaeleylat@gmail.com

 

שעות קבלה: לפי תיאום מראש

 

 

שם מתרגל:

 

תאור הקורס  

בעשורים האחרונים של המאה ה-20 ובעשור הראשון של המאה ה-21, אנו עדים לשינויים משמעותיים בתפישת המוזיאון ולאופן בו הוא מתפקד כ'ממשק תרבותי' (Cultural Interface) של הסביבה בקרבה הוא ממוקם. שינויים אלה משקפים במידה רבה חשיבה פוסט-מודרנית שחדלה לקדש מערכות סמכותיות וליניאריות, ופיתחה שיח ביקורתי ענף בהקשר זה. מוזיאונים שהוקמו בשנים אלו, נותנים ביטוי לתפישות חדשות בהגדרת הייעוד של המוזיאון, הן ברמה הקונספטואלית והן בהגדרת הפונקציות שהוא ממלא.

סמינר זה יתמקד בניתוח ההשפעה של ה'מהפכה הדיגיטלית' בת העשורים האחרונים על דרכי עיצובם של המוזיאונים החדשים, ועל פיתוחן של תפישות אוצרותיות חדשות במסגרתם; מהפכה זו מוצאת את ביטויה בהיבטים השונים של העשייה התרבותית והחשיבה התיאורטית המלווה אותה. במהלך הקורס יבחנו מושגי יסוד ביחס למוזיאון כגון מרחב, זמן, אובייקט, אוסף, ארכיון, נראטיב, ראייה, וחוויה, לאור השינויים שחלו במושגים אלו עם השימוש בטכנולוגיות חדשות.

Course description

 

 

שם הקורס בעברית

לחשוב מוזיאונים מחדש – מייצוג לפרפורמנס

Rethinking Museums - From Representation to Performance

 

סמסטר ב'  תשע"ח

4 ש"ס

סמינר

 

שם המרצה: ד"ר יעל אילת ון אסן

שם המרצה:

דואר אלקטרוני:  yaeleylat@gmail.com

 

שעות קבלה: לפי תיאום מראש

 

 

שם מתרגל:

 

תאור הקורס 

בעשורים האחרונים של המאה ה-20 ובעשור הראשון של המאה ה-21, אנו עדים לשינויים משמעותיים בתפישת המוזיאון ולאופן בו הוא מתפקד כ'ממשק תרבותי' (Cultural Interface) של הסביבה בקרבה הוא ממוקם. שינויים אלה משקפים במידה רבה חשיבה פוסט-מודרנית שחדלה לקדש מערכות סמכותיות וליניאריות, ופיתחה שיח ביקורתי ענף בהקשר זה. מוזיאונים שהוקמו בשנים אלו, נותנים ביטוי לתפישות חדשות בהגדרת הייעוד של המוזיאון, הן ברמה הקונספטואלית והן בהגדרת הפונקציות שהוא ממלא.

סמינר זה יתמקד בניתוח ההשפעה של ה'מהפכה הדיגיטלית' בת העשורים האחרונים על דרכי עיצובם של המוזיאונים החדשים, ועל פיתוחן של תפישות אוצרותיות חדשות במסגרתם; מהפכה זו מוצאת את ביטויה בהיבטים השונים של העשייה התרבותית והחשיבה התיאורטית המלווה אותה. במהלך הקורס יבחנו מושגי יסוד ביחס למוזיאון כגון מרחב, זמן, אובייקט, אוסף, ארכיון, נראטיב, ראייה, וחוויה, לאור השינויים שחלו במושגים אלו עם השימוש בטכנולוגיות חדשות.

 

דרישות הקורס

נוכחות מלאה על פי תקנות האוניברסיטה-חובה, השתתפות, רפרט, עבודה סמינריונית

 

מרכיבי הציון הסופי

20% רפרט 80% עבודה סמינריונית

 

 

 

פירוט נושאי הקורס

•  הקדמה –מדוע יש לחשוב מוזיאונים מחדש?

•  אסטרטגיות אוצרותיות

•  שינוי במושג הזמן המוזיאלי – עבר, הווה, זמן-אמת ועתיד

•  האובייקט והאוסף המוזיאלי בעידן הדיגיטלי

•  מוזיאונים ומנגנוני האירכוב החדשים במציאות של ה-Big-Data.

•  ייצוג ופוסט ייצוג בעידן של ה"פוסט אמת"

•  מנגנוני הניראות החדשים

• המוזיאון כמרחב היברידי – בין הממשי לווירטואלי – חשיבה מחודשת על המרחב המוזיאלי

•  חוויה, נוכחות וגוף

•  מודלים נראטיביים

•  יחסים משתנים בין הפרט לקהילה / הפרטי לציבורי / המותאם אישי לכללי

•  מקומיות וגלובליזציה

 

תאור הקורס באנגלית

In the last decades of the 20th century and the first decades of the 21st we have witnessed major changes in notions of the museum and its function as a cultural interface with its surroundings. To a large extent these changes reflect post-modern thinking, which no longer adheres to authoritarian and linear systems and has developed an elaborate critical discourse. Museums built during these years reflect new perceptions of the very purpose of the museum, both conceptually and in terms of its actual functions.

This seminar will focus at analyzing the consequences of the "Digital Revolution" which took place in the last decades, on the ways museums are designed, and on the development of new curatorial models in relation to them. This revolution is reflected in various aspects of the cultural activity and the theoretical thinking linked to it. Throughout the seminar basic concepts concerning the museum, like Space, Time, Object, Collection, Archive, Narrative, Vision and Experience, will be examined in regards to the use of New Technologies.

 

רשימת מקורות

 

חובה

אילת ון-אסן, יעל. לחשוב מוזיאונים מחדש.  בני ברק: הוצאת הקיבוץ המאוחר 2016. (פרקים נבחרים)

 

גרויס, בוריס. "על האוצרות". כוח האמנות. תל-אביב: הוצאת פיתום. 2008. 51-62.

 

גרויס, בוריס. "מדימוי אל קובץ של דימוי – ובחזרה: אמנות בעידן הדיגיטלי". כוח האמנות. תל-אביב: הוצאת פיתום. 2008. 93-102.

 

Bennett, Tony. “Civic Seeing: Museums and the Organization of Vision.” ןn  A Companion to Museum Studies.  Ed. Sharon Macdonald.  Cambridge, Mass.: Blackwell Publishing, 2006. 263-281.

 

Cameron, Fiona. “Museum Collections, Documentation and Shifting Knowledge Paradigms.” In Museums in a Digital Age. Ed. Parry Ross. London: Routledge, 2010. 80-95.

 

 

Casey, Valerie. "The Museum Effect: Gazing from Object to Performance in the Contemporary Cultural History Museum." in Archives and Museum Informatics, Europe, 2003. 2-21.

 

Hein, Hilde. The Museum in Transition. A Philosophical Perspective. Washington: Smithsonian Books, 2000. 69-87.

 

Lord, Beth. "Philosophy and the Museum: An introduction to the special issue."  Museum management and curatorship 21.2 (2006): 79-87.

 

Manoff, Marlene. "Theories of the Archive from Across the Disciplines"

http://dspace.mit.edu/bitstream/handle/1721.1/35687/4.1manoff.pdf?sequence=1

 

Mason Rhiannon. “Cultural Theory and Museum Studies.” in  A Companion to Museum Studies.  Ed. Sharon Macdonald.  Cambridge, Mass.: Blackwell Publishing, 2006. 17-32.

 

O'Doherty, Brian." Inside the white cube: notes on a gallery space". in Inside the White Cube: The Ideology of the Gallery Space 1976. California: University of California Press. 2000. 13-34.

 

Parry, Ross. Recoding the Museum: Digital Heritage and the Technologies of Change. London: Routledge, 2007. 32-57.

 

Witcomb, Andrea. "The Materiality of Virtual Technologies: A New Approach to Thinking about the Impact of Multimedia Museum." In Theorizing Digital Cultural Heritage. Eds. Fiona Cameron, & Sara Kenderdine. Cambridge, Mass.: The MIT P, 2007. 35-48.

 

רשות

Alpers, Svetlana, "The Museum as a Way of Seeing", in Exhibiting Cultures. Eds. Karp, Ivan & Steven Lavine. Washington, DC: Smithsonian Institution Press. 1991. 25-32.

 

Bourdieu, Pierre and Alain Darbel. "Cultural Works and Cultivated Disposition". The Love of Art: European Art Museums and their Public. Trans. Caroline Beattie and Nick Merriman. Stanford: Stanford UP, 1991. 37-70.

 

Castells, Manuel. "Museums in the Information Era: cultural connectors of time and space." in Museums in a Digital Age. Ed. Parry Ross. London: Routledge, 2010. 427-437.

 

Crimp, Douglas. On the Museum's Ruins. Cambridge: Mass.: The MIT P, 1995. 44-65.

 

Fowle, Kate. "Who Cares: Understanding the Role of the Curator Today." In Cautionary Tales: Critical Curating. Eds. Rand, Steven & Heather Kouris. Apexart, 2007. 26-35.

 

Graham Beryl, Cook Sara. Rethinking Curating: Art after New Media. Mass,: The MIT Press, 2010. 145-184.

 

Heumann, Gurian, Elaine. "What is the Object of this Exercise? A Meandering Exploration of the Many Meanings of Objects in Museums." In Civilizing the Museum, The Collected Writings of Elaine Gurian Heumann. New-York: Routledge, 2006. 33-47.

 

Krauss, Rosalind. "Postmodernism's Museum without Walls." In Thinking about exhibitions. Eds. Ferguson. W. Bruce, Greenberg, Reesa & Sandy Nairne. London: Routledge, 1996. 341-348.

 

Levi Strauss, David. "The Bias of the World: Curating After Szeemann & Hopps." In Cautionary Tales: Critical Curating. Eds. Rand, Steven & Heather Kouris. Apexart, 2007. 15-25

 

Malraux, André.  Museum without Walls. Trans. Gilbert Stuart, & Francis Price. London: Secker & Warburg, 1967.

 

Obrist, Hans Ulrich. A Brief History of Curating, JRP|Ringier. 2008.

 

Parry, Ross.  Poole, Nick & Pratty, Jon. "Semantic Dissonance: Do We Need (And Do We Understand) The Semantic Web?" in Museums in a Digital Age. Ed. Parry Ross. London: Routledge, 2010. 96-106.

 

Richter, Dorothee. "A Brief Outline of the History of Exhibition Making" Oncurating.org (issue 6), 2010.

http://www.on-curating.org/issue_06.php

 

 

 

 

 

 

הערות

חומרים ביבליוגרפיים נוספים יינתנו במהלך הקורס

 

 

 

 

In the last decades of the 20th century and the first decades of the 21st we have witnessed major changes in notions of the museum and its function as a cultural interface with its surroundings. To a large extent these changes reflect post-modern thinking, which no longer adheres to authoritarian and linear systems and has developed an elaborate critical discourse. Museums built during these years reflect new perceptions of the very purpose of the museum, both conceptually and in terms of its actual functions.

This seminar will focus at analyzing the consequences of the "Digital Revolution" which took place in the last decades, on the ways museums are designed, and on the development of new curatorial models in relation to them. This revolution is reflected in various aspects of the cultural activity and the theoretical thinking linked to it. Throughout the seminar basic concepts concerning the museum, like Space, Time, Object, Collection, Archive, Narrative, Vision and Experience, will be examined in regards to the use of New Technologies.

 

 

 

 

 

סילבוס מפורט

אמנויות | תכנית הבינתחומית לתואר שני באמנויות
0810-5043-01 לחשוב מוזיאונים מחדש - מייצוג לפרפורמנס
Rethinking Museums - From Representation to Performance
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | ד"ר אילת ון-אסן יעל

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

 

שם הקורס בעברית 

לחשוב מוזיאונים מחדש – מייצוג לפרפורמנס

Rethinking Museums - From Representation to Performance

 

סמסטר ב'  תשע"ח

4 ש"ס

סמינר

 

שם המרצה: ד"ר יעל אילת ון אסן

שם המרצה:

דואר אלקטרוני:  yaeleylat@gmail.com

 

שעות קבלה: לפי תיאום מראש

 

 

שם מתרגל:

 

תאור הקורס  

בעשורים האחרונים של המאה ה-20 ובעשור הראשון של המאה ה-21, אנו עדים לשינויים משמעותיים בתפישת המוזיאון ולאופן בו הוא מתפקד כ'ממשק תרבותי' (Cultural Interface) של הסביבה בקרבה הוא ממוקם. שינויים אלה משקפים במידה רבה חשיבה פוסט-מודרנית שחדלה לקדש מערכות סמכותיות וליניאריות, ופיתחה שיח ביקורתי ענף בהקשר זה. מוזיאונים שהוקמו בשנים אלו, נותנים ביטוי לתפישות חדשות בהגדרת הייעוד של המוזיאון, הן ברמה הקונספטואלית והן בהגדרת הפונקציות שהוא ממלא.

סמינר זה יתמקד בניתוח ההשפעה של ה'מהפכה הדיגיטלית' בת העשורים האחרונים על דרכי עיצובם של המוזיאונים החדשים, ועל פיתוחן של תפישות אוצרותיות חדשות במסגרתם; מהפכה זו מוצאת את ביטויה בהיבטים השונים של העשייה התרבותית והחשיבה התיאורטית המלווה אותה. במהלך הקורס יבחנו מושגי יסוד ביחס למוזיאון כגון מרחב, זמן, אובייקט, אוסף, ארכיון, נראטיב, ראייה, וחוויה, לאור השינויים שחלו במושגים אלו עם השימוש בטכנולוגיות חדשות.

 

דרישות הקורס

נוכחות מלאה על פי תקנות האוניברסיטה-חובה, השתתפות, רפרט, עבודה סמינריונית

 

מרכיבי הציון הסופי

20% רפרט 80% עבודה סמינריונית

 

 

 

פירוט נושאי הקורס

•  הקדמה –מדוע יש לחשוב מוזיאונים מחדש?

•  אסטרטגיות אוצרותיות

•  שינוי במושג הזמן המוזיאלי – עבר, הווה, זמן-אמת ועתיד

•  האובייקט והאוסף המוזיאלי בעידן הדיגיטלי

•  מוזיאונים ומנגנוני האירכוב החדשים במציאות של ה-Big-Data.

•  ייצוג ופוסט ייצוג בעידן של ה"פוסט אמת"

•  מנגנוני הניראות החדשים

• המוזיאון כמרחב היברידי – בין הממשי לווירטואלי – חשיבה מחודשת על המרחב המוזיאלי

•  חוויה, נוכחות וגוף

•  מודלים נראטיביים

•  יחסים משתנים בין הפרט לקהילה / הפרטי לציבורי / המותאם אישי לכללי

•  מקומיות וגלובליזציה

 

תאור הקורס באנגלית

In the last decades of the 20th century and the first decades of the 21st we have witnessed major changes in notions of the museum and its function as a cultural interface with its surroundings. To a large extent these changes reflect post-modern thinking, which no longer adheres to authoritarian and linear systems and has developed an elaborate critical discourse. Museums built during these years reflect new perceptions of the very purpose of the museum, both conceptually and in terms of its actual functions.

This seminar will focus at analyzing the consequences of the "Digital Revolution" which took place in the last decades, on the ways museums are designed, and on the development of new curatorial models in relation to them. This revolution is reflected in various aspects of the cultural activity and the theoretical thinking linked to it. Throughout the seminar basic concepts concerning the museum, like Space, Time, Object, Collection, Archive, Narrative, Vision and Experience, will be examined in regards to the use of New Technologies.

 

רשימת מקורות 

 

חובה

אילת ון-אסן, יעל. לחשוב מוזיאונים מחדש.  בני ברק: הוצאת הקיבוץ המאוחר 2016. (פרקים נבחרים)

 

גרויס, בוריס. "על האוצרות". כוח האמנות. תל-אביב: הוצאת פיתום. 2008. 51-62.

 

גרויס, בוריס. "מדימוי אל קובץ של דימוי – ובחזרה: אמנות בעידן הדיגיטלי". כוח האמנות. תל-אביב: הוצאת פיתום. 2008. 93-102.

 

Bennett, Tony. “Civic Seeing: Museums and the Organization of Vision.” ןn  A Companion to Museum Studies.  Ed. Sharon Macdonald.  Cambridge, Mass.: Blackwell Publishing, 2006. 263-281.

 

Cameron, Fiona. “Museum Collections, Documentation and Shifting Knowledge Paradigms.” In Museums in a Digital Age. Ed. Parry Ross. London: Routledge, 2010. 80-95.

 

 

Casey, Valerie. "The Museum Effect: Gazing from Object to Performance in the Contemporary Cultural History Museum." in Archives and Museum Informatics, Europe, 2003. 2-21.

 

Hein, Hilde. The Museum in Transition. A Philosophical Perspective. Washington: Smithsonian Books, 2000. 69-87.

 

Lord, Beth. "Philosophy and the Museum: An introduction to the special issue."  Museum management and curatorship 21.2 (2006): 79-87.

 

Manoff, Marlene. "Theories of the Archive from Across the Disciplines"

http://dspace.mit.edu/bitstream/handle/1721.1/35687/4.1manoff.pdf?sequence=1

 

Mason Rhiannon. “Cultural Theory and Museum Studies.” in  A Companion to Museum Studies.  Ed. Sharon Macdonald.  Cambridge, Mass.: Blackwell Publishing, 2006. 17-32.

 

O'Doherty, Brian." Inside the white cube: notes on a gallery space". in Inside the White Cube: The Ideology of the Gallery Space 1976. California: University of California Press. 2000. 13-34.

 

Parry, Ross. Recoding the Museum: Digital Heritage and the Technologies of Change. London: Routledge, 2007. 32-57.

 

Witcomb, Andrea. "The Materiality of Virtual Technologies: A New Approach to Thinking about the Impact of Multimedia Museum." In Theorizing Digital Cultural Heritage. Eds. Fiona Cameron, & Sara Kenderdine. Cambridge, Mass.: The MIT P, 2007. 35-48.

 

רשות

Alpers, Svetlana, "The Museum as a Way of Seeing", in Exhibiting Cultures. Eds. Karp, Ivan & Steven Lavine. Washington, DC: Smithsonian Institution Press. 1991. 25-32.

 

Bourdieu, Pierre and Alain Darbel. "Cultural Works and Cultivated Disposition". The Love of Art: European Art Museums and their Public. Trans. Caroline Beattie and Nick Merriman. Stanford: Stanford UP, 1991. 37-70.

 

Castells, Manuel. "Museums in the Information Era: cultural connectors of time and space." in Museums in a Digital Age. Ed. Parry Ross. London: Routledge, 2010. 427-437.

 

Crimp, Douglas. On the Museum's Ruins. Cambridge: Mass.: The MIT P, 1995. 44-65.

 

Fowle, Kate. "Who Cares: Understanding the Role of the Curator Today." In Cautionary Tales: Critical Curating. Eds. Rand, Steven & Heather Kouris. Apexart, 2007. 26-35.

 

Graham Beryl, Cook Sara. Rethinking Curating: Art after New Media. Mass,: The MIT Press, 2010. 145-184.

 

Heumann, Gurian, Elaine. "What is the Object of this Exercise? A Meandering Exploration of the Many Meanings of Objects in Museums." In Civilizing the Museum, The Collected Writings of Elaine Gurian Heumann. New-York: Routledge, 2006. 33-47.

 

Krauss, Rosalind. "Postmodernism's Museum without Walls." In Thinking about exhibitions. Eds. Ferguson. W. Bruce, Greenberg, Reesa & Sandy Nairne. London: Routledge, 1996. 341-348.

 

Levi Strauss, David. "The Bias of the World: Curating After Szeemann & Hopps." In Cautionary Tales: Critical Curating. Eds. Rand, Steven & Heather Kouris. Apexart, 2007. 15-25

 

Malraux, André.  Museum without Walls. Trans. Gilbert Stuart, & Francis Price. London: Secker & Warburg, 1967.

 

Obrist, Hans Ulrich. A Brief History of Curating, JRP|Ringier. 2008.

 

Parry, Ross.  Poole, Nick & Pratty, Jon. "Semantic Dissonance: Do We Need (And Do We Understand) The Semantic Web?" in Museums in a Digital Age. Ed. Parry Ross. London: Routledge, 2010. 96-106.

 

Richter, Dorothee. "A Brief Outline of the History of Exhibition Making" Oncurating.org (issue 6), 2010.

http://www.on-curating.org/issue_06.php

 

 

 

 

 

 

הערות

חומרים ביבליוגרפיים נוספים יינתנו במהלך הקורס

 

 

 

 

 

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת