| |||||||||||||||||||||||||
שיח מחנכים בעקבות שאלת הזהות הישראלית
following the discussion israeli identity question |
0769-7095-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
חינוך | |||||||||||||||||||||||||
|
בקורס זה נזמן שיח בין מורים-מחנכים שנכון לבחון את השקפת העולם ההומניסטית בהקשר לשאלת הזהות הישראלית. הנחת היסוד היא שתפקיד בית-הספר אינו מצטמצם בהוראה בלבד אלא גם בחינוך, וכי ההוראה היא חלק אינטגרלי של המעשה החינוכי.
מכאן נעמיק בחקירת כוחו של הדיאלוג על פי מרטין בובר תוך התמקדות בשני המתחים-שסעים המרכזיים בחברה הישראלית: הראשון הפרטיקולרי המכונה דתי-חילוני, המחייב את בחינת המתח של הזהות היהודית-מסורתית וכתביה בעת החדשה. השני האוניברסלי שמכונה יהודי-ערבי ומזוהה עם השיח הליברלי-דמוקרטי, ומחייב את בחינת המתחים שבין נרטיבים תרבותיים ולאומיים שונים במדינת ישראל.