חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  שווקים ומסחר בהודו העכשווית:כלכלה, חברה ותרבות
  Markets and Trade in Contemporary India: Economy, Society and Culture                                
0687-2524-01
מדעי הרוח | לימודי מזרח אסיה
סמ'  ב'1200-1400279גילמן - מדעי הרוחשיעור מר מזרחי אופיר
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

בעשורים האחרונים הפכה הודו גורם משמעותי בכלכלה והמסחר העולמי, דבר הבא לידי ביטוי בכלכלת שירותים משגשגת, מסחר בהיקפים גבוהים וחברה צרכנית הולכת וגדלה. פתיחת שווקי הודו לעולם יצרה הזדמנויות חדשות, ובד בבד כר נרחב להתנגשות בין גורמים זרים לבין אופיו המורכב והייחודי של השוק ההודי. במהלך הקורס נסקור בקצרה את ההיסטוריה המודרנית של הכלכלה והמסחר בהודו, נעמוד על אופיו של השוק ההודי, על ממדיו השונים וכמו כן על צמיחת תרבות הצריכה. עוד נעסוק בעשיית עסקים בין חברות זרות לחברות הודיות ובאתגרים הנלווים. לאורך הקורס נדון בקשר בין ערכים וממדים שונים בתרבות ההודית לבין מבנה השוק, הארגון העסקי ההודי, וההתנהלות העסקית-מסחרית בהודו.

 חובות: נוכחות, קריאת מאמרי החובה, השתתפות בכיתה, מבחן מסכם.

 לתשומת הלב: סטודנט הנעדר למעלה משלושה שיעורים ללא סיבה מוצדקת לא יהיה רשאי לגשת למבחן המסכם.

 מבנה הציון:  השתתפות בכיתה: 10%, מבחן מסכם: 90%.

Course description

Over the last few decades India became a substantial global economic and trade power. A prospering service industry, high trade volumes, and a continuously growing consumer society are all parts of this change. India’s opening to global markets created new opportunities, together with the encounter of foreign organizations with the complex and unique characteristics of the Indian market. During the course, we will briefly explore the modern history of Indian Economy and Trade, discuss various dimensions of the Indian Market, and analyze the creation and growth of a consumer society in India. We will also explore business conduct between Foreign and Indian companies and the inherited challenges. In our course we will discuss the relations of values and other dimensions of Indian Culture and the structure of the market, Indian Business organization, and the Business-Commercial etiquettes in India.

                           Note: a student not attending more than 3 sessions with no justified reason, will not be entitled to take the final exam.

Grading Structure: Participation in Class: 10%, Final Exam: 90%.

סילבוס מפורט

מדעי הרוח | לימודי מזרח אסיה
0687-2524-01 שווקים ומסחר בהודו העכשווית:כלכלה, חברה ותרבות
Markets and Trade in Contemporary India: Economy, Society and Culture
שנה"ל תש"ף | סמ'  ב' | מר מזרחי אופיר

666סילבוס מפורט/דף מידע

אוניברסיטת תל אביב                                                                            החוג ללימודי מזרח אסיה

 

עסקים ומסחר בהודו העכשווית: כלכלה, חברה ותרבות

 

קורס בחירה

 

יום ה', 12:00-14:00, גילמן 279

 

מר אופיר מזרחי

שעות קבלה: בתיאום מראש                                                                                               

OM.nimrana@gmail.com                                                     

                                                      

בעשורים האחרונים הפכה הודו גורם משמעותי בכלכלה והמסחר העולמי, דבר הבא לידי ביטוי בכלכלת שירותים משגשגת, מסחר בהיקפים גבוהים וחברה צרכנית הולכת וגדלה. פתיחת שווקי הודו לעולם יצרה הזדמנויות חדשות, ובד בבד כר נרחב להתנגשות בין גורמים זרים לבין אופיו המורכב והייחודי של השוק ההודי. במהלך הקורס נסקור בקצרה את ההיסטוריה המודרנית של הכלכלה והמסחר בהודו, נעמוד על אופיו של השוק ההודי, על ממדיו השונים וכמו כן על צמיחת תרבות הצריכה. עוד נעסוק בעשיית עסקים בין חברות זרות לחברות הודיות ובאתגרים הנלווים. לאורך הקורס נדון בקשר בין ערכים וממדים שונים בתרבות ההודית לבין מבנה השוק, הארגון העסקי ההודי, וההתנהלות העסקית-מסחרית בהודו.

 

חובות: נוכחות, קריאת מאמרי החובה, השתתפות בכיתה, מבחן מסכם.

 

לתשומת הלב: סטודנט הנעדר למעלה משלושה שיעורים ללא סיבה מוצדקת לא יהיה רשאי לגשת למבחן המסכם.

 

מבנה הציון:  השתתפות בכיתה: 10%, מבחן מסכם: 90%.

 

תוכנית השיעורים ורשימת קריאה

 

חטיבה 1: היסטוריה מודרנית, רקע ומבוא לשוק ההודי.

 

שיעור 1 (12.3.2020): מבוא

נתונים כלליים על השוק ההודי, נושאים בוערים כיום, מבנה הקורס.

 

חומר קריאה יצורף בהמשך

 

שיעור 2  (19.3.2020): היסטוריה מסחרית וכלכלית של הודו העצמאית.

בשיעור זה נבצע סקירה של ההיסטוריה של הכלכלה והמסחר בהודו בעשורים האחרונים וסקירת שינויי מאקרו במערכת הכלכלית ההודית.

 

Aggarwal V.K., Mukherji R. (2008) India’s Shifting Trade Policy: South Asia and Beyond. In: Aggarwal V.K., Koo M.G. (eds) Asia’s New Institutional Architecture. The Political Economy of the Asia Pacific. Springer, Berlin, Heidelber. pp. 215-258.

 

Ahluwalia, Montek S. "Economic Reforms in India Since 1991: Has Gradualism Worked?". Journal of Economic Perspectives 16:3 (2002): pp. 67-88.

 

שיעור 3 (26.3.2020): הצרכן ההודי: מאידיאל הסוואדשי לתרבות הצריכה.

במהלך שיעור זה נדון בעקרונות כלכלה ומסחר על פי האידיאולוגיות הגנדהיאנית והנהרוויאנית, התפתחות ושינויים בתפיסה השלטונית בסוגיות פתיחת השוק ההודי למסחר, השוק הבינלאומי ופרקטיקות צריכה.

 

Wedvan, Neeraj. "Pesticides in Coca-Cola and Pepsi: Consumerism, Brand Image and Public Interest in Globalizing India". Cultural Anthropology, 22: 4 (2007), 659–684.

 

Vlad, Liviu Bogdan, Gheorghe Hurduzeu, Andrei Josan, Gheorghe Vlasceanu. "The  Rise of BRIC, the 21st Century Geopolitics and the Future of the Consumer Society". Revista Romana de Geografie Politica 8:1 (2011): pp. 48-62.

 

IANS. 'Modi Beats Nitish: Firecrackers with PM's Name Sell like Hot Cakes', News18, October 21, 2014, http://www.news18.com/news/bihar/modi-crackers-selling-like-hot-cakes-this-diwali-demand-declines-for-nitish-phuljharis-627237.html, accessed February 3, 2020.

 

שיעור 4 (2.4.2020): מבנה השוק ההודי. חברות המשפחה.

בשיעור זה נסקור חברות מובילות בהודו ומאפייניהן, נדון בסקטורים מרכזיים בשוק ומנועי צמיחה של הכלכלה ההודית. במהלך השיעור נדון בקשר בין ערכים וממדים תרבותיים בחברה ההודית לבין האופן בו מובנה הסקטור המסחרי והעסקי.

 

Lee, Sunyoung, Achilles Group. Corporate Social Responsibility in India, Report.

The White Papers. Oxford: Oxford University & Said Business School.2009.

 

Godrej official website: annual report: http://www.godrejindustries.com/annual-reports.aspx?year=2017-18, accessed February 3, 2019.

 

Murugappa Group official website: annual report: https://www.murugappa.com/murugappa-group-registers-impressive-growth-13-turnover-ebitda-%E2%82%B94663cr-14-growth-pbt-grows-18-market-capitalization-surges-10-billion/ accessed February 3, 2019.

 

חטיבה 2: שוק הצריכה ההודי, עסקים זרים ובינלאומיים בהודו.

 

שיעור 5 (23.4.2020): "שרשרת המזון" ההודית: המבנה של השוק ההודי בין הכפרי והעירוני למחצה לעירוני.

בשיעור זה נסקור תכניות ממשלתיות מרכזיות בתקופות שונות, את תופעת האורבניזציה ותוצאותיה, וכן את שרשרת האספקה מהשדה לצרכן ואת האתגרים הטבועים בה. במהלך השיעור ננתח את אופן השיווק בהודו לשוק כפרי ועירוני, ואת אופן תמחור מוצרי צריכה בהודו. 

 

Make in India official website:http://www.makeinindia.com/home, accessed February 3, 2020.

 

Mazzarella, Willliam. "'Very Bombay': Contending with the Global in an Indian Advertising Agency". Cultural Anthropology. (2003): 18:1, pp. 33-71.

 

 שיעור  6 (30.4.2020): עידן הגלובליזציה: Multi-National Companies (MNCs) בהודו

במהלך השיעור ננתח כניסת חברות זרות לשוק ההודי: מניעים, תהליכים, אתגרים.

בנוסף, נסקור את מאפייני שוק התעסוקה בהודו, בדגש על תחום ההייטק. 

 

Majumdar, Sumit K. "The Role of Foreign Firms in India over the Past

Half Century: Retrospect and Prospect". India Macroeconomics Annual. (2007): pp. 141-175.

חטיבה 3: עשיית עסקים בהודו כגורם חיצוני.

 

שיעור  7  (7.5.2020): אתגרים בעשיית עסקים בהודו (א)

הבדלים בין תרבותיים: זמן, אוריינטציה עסקית, מטרות, היררכיה.

Hofstede, Geert (2001). Culture's Consequences: comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.

Hofstede, Geert; Hofstede, Gert Jan (2005). Cultures and organizations: software of the mind (Revised and expanded 2nd ed.). New York: McGraw-Hill.

 

 

שיעור  8 (14.5.2020): אתגרים בעשיית עסקים בהודו (ב)

הבדלים בין תרבותיים: אתיקה, תרבות עסקית, מו"מ, חוזה.

 

חומר קריאה יצורף בהמשך

 

שיעור 9  (21.5.2020): בין חדשנות לג'וגאד, סטרטאפים, איתור טכנולוגיות עבור הודו.

בשיעור זה נסקור את עולם ההשקעות ההודי ועולם הסטרטאפים ההודי. נעמוד על פערים בתרבות העסקית בין הודו לשווקים אחרים, את הטמעת החדשנות כאתגר. במהלך השיעור נעסוק בשאלה: מה הארגון ההודי מחפש בעולם?

שיעור בהשתתפות (וידאו) מר מ. ר. ג. אפאראו, יועץ טכנולוגי בכיר לקבוצת Murugappa, צ'נאי.

 

Surbhi Jain, Growth of Startup Ecosystems in India, International Journal of Applied Research, Volume 12, Issue 2, 2016, pp. 152-154.

 

Fred Gault, Defining and measuring innovation in all sectors of the economy, Research Policy, Volume 47, Issue 3, 2018, pp.  617-622.

 

חומר קריאה נוסף יצורף בהמשך

 

שיעור  10 (4.6.2020):  מקרה מבחן: Metro C&C

בשיעור זה נבצע ניתוח משותף של מקרה המבחן של כניסת חברת Metro C&C הגרמנית להודו, תוך התמקדות באספקטים שנדונו עד כה:


ממדים בין תרבותיים, כניסת חברות זרות להודו, מטרות הסקטור הפרטי והממשלתי, תרבות הצריכה, אתגרים בכניסה לשוק ההודי.

Khanna, Tarun, Krishna G. Palepu, Carin-Isabel Knoop, and David Lane. "METRO Cash & Carry." Harvard Business School Case 707-505, December 2006. (Revised January 2009).

חטיבה 4: עשיית עסקים בהודו: מבט מבפנים.

 

שיעור 11 (11.6.2020):  משפט מסחרי

בשיעור זה נבצע סקירה וניתוח של עולם המשפט המסחרי בהודו, דגש על חילוקי דעות מסחריים, תקפות חוזה, ליטיגציה בהודו.
שיעור בהשתתפות עו"ד גיא כהן, המייצג ומנהל פעילות משפטית של חברות זרות בהודו מזה 12 שנה.

 

2G Scam FAQ document, link: http://www.ecampuslive.org/samples/FAQ%20on%202G%20Spectrum%20Scam.pdf, accessed February 3, 2019.

 

חומר קריאה נוסף יצורף בהמשך

 

 

שיעור 12 (18.6.2020):  חברת המשא ומתן: מו"מ ישראלי-הודי

בשיעור זה  נבצע ניתוח משותף של סוגיות משא ומתן בין ישראל והודו, על בסיס מקרי מבחן (עסקת השקעה, עסקת מכירה, עסקת שיתוף פעולה), תוך התמקדות באספקטים שנדונו עד כה.

 

Snir, Gideon. (2014). International business negotiations: do cultural differences matter? The case of India and Israel: research report. Int. J. of Indian Culture and Business Management. 8. 361 - 386.

 

 

שיעור 13 (25.6.2020): סיכום והכנה למבחן המסכם.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת