חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  מיתולוגיה, היסטוריה ומושגי זמן בהודו הפרה-מודרנית
  Mythology, History and Concepts of Time in Pre-Modern India                                          
0687-2479-01
מדעי הרוח | לימודי מזרח אסיה
סמ'  א'1200-1400278גילמן - מדעי הרוחשיעור ד"ר לוי שחם אילנית
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

האם מיתולוגיה יכולה להיחשב כהיסטוריה, ואם כן, באילו תנאים? מהם הקריטריונים לפיהם חברה מגדירה כתיבה היסטורית והאם אלו קריטריונים אוניברסליים? בקורס זה נדון בשאלות מסוג זה כאשר לנגד עינינו מחד הטענה שהתפתחה בתקופת הקולוניאליזם כי בהודו המוקדמת לא הייתה כתיבה היסטורית כלל ומנגד טענתם של חוקרים הודיים מודרניים כי בצורות ספרותיות מסוימות (כגון הפוראנות) קיימים אלמנטים היסטוריוגרפיים.

מרכיבי הציון:מבחן מסכם - 100%

דרישות קדם:אין

 

Course description

Can mythology be considered history, and if so, under what conditions? What are the criteria according to which society defines writing as historical and are these universal criteria? In this course, we will discuss such questions while considering a set of contrasting claims: the first, a claim that developed during the colonial period according to which in early India there was no historical writing at all and the second claim, presented by contemporary Indian scholars, that in certain literary forms (such as the Puranas) there are historiographic elements.

Grading components: Final exam – 100%

No prerequisites

סילבוס מפורט

מדעי הרוח | לימודי מזרח אסיה
0687-2479-01 מיתולוגיה, היסטוריה ומושגי זמן בהודו הפרה-מודרנית
Mythology, History and Concepts of Time in Pre-Modern India
שנה"ל תשע"ט | סמ'  א' | ד"ר לוי שחם אילנית

666סילבוס מפורט/דף מידע

אוניברסיטת תל אביב

החוג ללימודי מזרח אסיה

ד"ר אילנית לוי שחם

ilanitls@tauex.tau.ac.il

גילמן 452 א

שעת קבלה: ימי שלישי, 12:00-13:00 או בתיאום מראש

מיתולוגיה, היסטוריה ומושגי זמן בהודו הפרה-מודרנית (שיעור מונוגרפי)

Mythology, History and Concepts of Time in Pre-Modern India (course)

Course number: 0687247901 : קורס מספר

סמסטר א' 2018-19

יום ד' 12:15-13:45 , גילמן 278

מבוא

האם מיתולוגיה יכולה להיחשב כהיסטוריה, ואם כן, באילו תנאים? מהם הקריטריונים לפיהם חברה מגדירה כתיבה היסטורית

והאם אלו קריטריונים אוניברסליים? בקורס זה נדון בשאלות מסוג זה כאשר לנגד עינינו מחד הטענה שהתפתחה, התחדדה

והשתרשה בתקופת הקולוניאליזם כי בהודו המוקדמת לא הייתה כתיבה או מודעות היסטורית ומנגד טענתם של חוקרים

מודרניים כי בצורות ספרותיות מסוימות (כגון הפוראנות) קיימים אלמנטים היסטוריוגרפיים.

מטרתנו בקורס תהא הכרות עם אותן צורות ספרותיות אשר נחשבות לבעלות מאפיינים היסטוריוגרפיים. אך במקום לנסות

להכריע האם אכן יש כאן כתיבה ומודעות היסטורית ננסה להבין כיצד משמשים הזמן והעבר ככלים וכאידיאולוגיה.

דרישות קדם

אין

חובות הקורס

נוכחות בשיעורים (חובה), קריאת קטעי הקריאה.

חומר הקריאה:

כל חומרי הקריאה נמצאים באתר הקורס במודל.

מדיניות בנושא מכשור אלקטרוני:

אבקש כי טבלטים ומכשירים סלולריים יישארו בתיק. מחשבים מותרים לשימוש בכיתה רק לצרכי עיון בחומרי הקריאה וסיכום.

המרצה שומרת את הזכות לשנות מדיניות זו בהתאם לצרכי הקורס.

מבנה הציון

מבחן מסכם – 100%

מועדי המבחנים:

09:00 , מועד א, 30.01.2019

09:00 , מועד ב, 25.02.2019

תוכנית השיעורים**

17.10 ): פגישת מבוא ) שיעור 1

היסטוריה ותפקידי ההיסטוריון; דעותיהם של הוגים ופקידים אירופאים על כתיבה היסטורית בהודו (או העדרה). נקרא

(Romila Thapar) ועוד; רומילה טהאפר (cdonell שArthur A. M) ארתור מקדונל ,(James Mill) מכתביהם של ג'יימס מיל

על היסטוריה ומושגי זמן בהודו.

24.10 ): מסורת היסטורית "מוטבעת" ( 1)- הוודות ) שבוע 2

קטעי קריאה:

10.190 מתוך, ;10.129.3 ;10.121 ;10.90 ; 1. המנונות בריאה: 1.32

The Hymns of the Rigveda, Griffith, Ralph, T. H., 1896 (2nd edition), made available through

http://www.sanskritweb.net/rigveda/griffith.pdf, p.19, 469, 487, 490, 505

10.72 מתוך, ;10.32 ; 2. המנונות בשבח הנתינה/נדיבות (דאנה-סטוטי): 8.1;1.122

The Hymns of the Rigveda, Griffith, Ralph, T. H., 1896 (2nd edition), made available through

http://www.sanskritweb.net/rigveda/griffith.pdf, p.67, 294-5, 436, 480-1

31.10 ): קוסמולוגיה ומושגי זמן ) שיעור 3

קטעי קריאה:

Gonzalez-Reiman, L., 2009, “Cosmic Cycles, Cosmology, and Cosmography”, in K.A. Jacobsen (ed.),

Brill’s Encyclopedia of Hinduism, vol. I, Leiden. *

*ניתןלקרואמאמרזהישירותדרךאתרהספריהhttp://referenceworks.brillonline.com/entries/brill-s-encyclopedia-of-hinduism/cosmic-cycles-cosmologyand-

cosmography-COM_1020020?s.num=5

7.11 ): מסורתהיסטורית"מוטבעת ( 2)- איטיהאסה המהאבהארטה) שיעור4

קטעיקריאה

(Mudgala) 1. סיפורושלמודגלהThe Mahāharata, van Buitenen, J. A. B. (trans. and ed.), 1975. The Mahāharata: 2. The Book of the

Assembly Hall. 3. The Book of the Forest. Chicago: Chicago University Press, p. 700-705.

2. תקצירשלסיפורהבריאהומקורהשושלותבמרכזהאפוס

The Mahāharata, van Buitenen, J. A. B. (trans. and ed.), The Mahāharata: 1. The Book of the

Beginning. Chicago: Chicago University Press, p. 21-23.

( 14.11 ): הפוראנות( 1 ) שיעור5

קטעיקריאה

1. חביצתאוקיינוסהחלבמתוך

Viṣṇ Purāṇ, Wilson, H.H. (trans. and ed.), 1840, Book 1, ch. IX, p.142-151

מתוך (solar dynasty) 2. שושלתהשמשViṣṇ Purāṇ, Wilson, H.H. (trans. and ed.), 1840, Book 4, ch. I, p. 229-254*

* שימולב הנכםמתבקשיםלקרואאךורקאתהטקסטולאאתהפרשנותוההערות3. תיאורהבריאהמתוך

Śva Purāṇ. Ed. J. L. Shastri. Part 1. Delhi: Motilal Banarsidass, Chapter 16, p.250-254

( 21.11 ): הפוראנות( 2 ) שיעור6

קטעיקריאה קטעיםמתוך

Hardy, Friedhelm, 1993. “Information and Transformation: Two Faces of the Purāṇs,” in Doniger,

Wendy, ed., Purāṇ Perennis: Reciprocity and Transformation in Hindu and Jaina Texts. Albany, N.Y.:

State University of New York Press, p.159-166, 175-177.

28.11 ): כתובותמלכותיותכהיסטוריה) שיעור7

משנתוהשישיתלמלוכהI- קטעיקריאה קטעיםמתוךכתובתהפקודהשלראגנדרהצולההRao, Sahib Krishna Sastri (ed., trans.), 1920. South Indian Inscriptions Volume III. Madras: Government

Press. p.413-439—elctions: p. 413-415, 422-428 mandatory (everything else recommended)

? שירההיסטוריתמהמאהה12- —rāa-taraṅiṇī 5.12 ): ראגהטרנגיני) שיעור8

מתוך (book iv) קטעיקריאה קורותיושלהמלךגיהפידהRāataraṅiṇī, M.A. Stein (ed. and trans.), Kalhaṇ’s Rāataraṅiṇī, or, A Chronicle of the Kings of Kaśir,

Delhi, 1900. The story of Jayāīḍ, p.158-180 —elections: 158-162, 168-173, 178-180 mandatory

(everything else recommended).

12.12 ): היסטוריוניםבלבושנזיר( 1)- הגאינים) שיעור9

קטעיקריאה

1. סיפוריהמרהלגאיניזםמתוך

Granoff, Phyllis, 1989. “Religious Biography and Clan History among the Śetāṃara Jains in North

India.” East and West, Vol. 39, No. 1, p. 195-215—elections: p. 204; 206-208*

מתוך (Muñarāa) 2. ההיסטוריהשלהמלךמונגהThe Prabandhacintāaṇ or Wishing-stone of Narratives of Merutuṅa, C.H. Tawney (trans.), 1901,

Calcuttta: The Asiatic Society—elections: p.30-36

19.12 ): היסטוריוניםבלבושנזיר( 2)- הבודהיסטים) שיעור10

aggaññ sutta- קטעיקריאה הhttp://www.columbia.edu/itc/religion/f2001/edit/docs/aggannasutta.pdf

(Maurice Walshe, 1995, Boston: Wisdom Publications (הקובץמשתמשבתרגומושל26.12 ): טקסטורותהיסטוריותוהמרחבהורנקולרי) שיעור11

קטעיקריאה (המלך קרשנהדווראיהו(יועצו טימרסו מתוך

Wagoner, Philip B. 1993. Tidings of the King: A Translation and Ethnohistorical Analysis of the

Rāavāakamu. Honolulu: University of Hawaii Press—elections: p.98-108*

*ניתןלקרואישירותדרךאתרהספריהhttp://web.a.ebscohost.com/ehost/ebookviewer/ebook/bmxlYmtfXzM5MzQ2X19BTg2?sid=de99d651-

40cb-4067-a5fc-54552e2517fe@sessionmgr4009&vid=0&format=EB&lpid=lp_98&rid=0

3.1 ): סיכוםוחזרה(מהלכהשלרומילהטהאפר ) שיעור12

9.1 ): שלמיבעצםההיסטוריההזאת ) שיעור13

קטעיקריאה

1. מתוך

Rushdie, Salman, 1981, Midnight’s Children [25th Anniversary Edition, New York: Random House,

2006]—elections: p.235-237

2. מתוך

Wolpert, Stanley, 1977, A New History of India, New York: Oxford University Press, [Eighth Edition,

2009]—elections: p.381*

*ניתןלקרואישירותדרךאתרהספריהhttps://quod.lib.umich.edu/cgi/t/text/pagevieweridx?

c=acls&cc=acls&idno=heb01966.0001.001&node=heb01966.0001.001%3A26&view=image&seq=39

1&size=100

http://www.historytoday.com/audrey-truschke/censoring-indian-history .3

** הערה סדרהשיעוריםלפיתאריךהואאופציונליונתוןלשינוייםבהתאםלהתקדמותבכיתה

ביבליוגרפיהמלאהשלחומריהקורסAggaññ Sutta. Maurice Walshe (trans.), Boston: Wisdom Publications, 1995.

Ancient Indian tradition & Mythology [Purāṇs in translation], vol. 2 (Śva Purāṇ). Translated by a board

of scholars and edited by J. L. Shastri. Delhi: Motilal Banarsidass, 1970.

Granoff, Phyllis. “Religious Biography and Clan History among the Śetāṃara Jains in North India.” East

and West, 39. 1 (1989): 195-215 (selections: p. 204; 206-208).

Hardy, Friedhelm. “Information and Transformation: Two Faces of the Purāṇs,” in Wendy Doniger, ed.,

Purāṇ Perennis: Reciprocity and Transformation in Hindu and Jaina Texts. New York.: State

University of New York Press, 1993.

Luis Gonzáez-Reimann, “Cosmic Cycles, Cosmology, and Cosmography”, in: Brill’s Encyclopedia of

Hinduism. Consulted online on 08 October 2018 <http://dx.doi.org/10.1163/2212-

5019_beh_COM_1020020>

First published online: 2012

The Hymns of the Rigveda, Griffith, Ralph, T. H., Kotagiri, 1896 (2nd edition).

The Mahāharata: 1. The Book of the Beginning. van Buitenen, J. A. B. (trans.). Chicago: Chicago

University Press, 1973.

The Mahāharata: 2. The Book of the Assembly Hall. 3. The Book of the Forest. van Buitenen, J. A. B.

(trans.) Chicago: Chicago University Press, 1975.

The Prabandhacintāaṇ or Wishing-stone of Narratives of Merutuṅa, C.H. Tawney (trans.), 1901,

Calcuttta: The Asiatic Society.

Rāataraṅiṇī, M.A. Stein (ed. and trans.), Kalhaṇ’s Rāataraṅiṇī: A Chronicle of the Kings of Kaśir.

Westminster: A. Constable, 1900.

Rao, Sahib Krishna Sastri (ed., trans.). South Indian Inscriptions Volume III. Madras: Government Press,

1920.

Rushdie, Salman. Midnight’s Children. 25th Anniversary Edition, New York: Random House, 2006 [1981].

Viṣṇ Purāṇ, Wilson, H.H. (trans. and ed.). London: Trubner & Co., 1864-.

Wagoner, Philip B. Tidings of the King: A Translation and Ethnohistorical Analysis of the Rāavāakamu.

Honolulu: University of Hawaii Press, 1993.

Wolpert, Stanley. A New History of India. New York: Oxford University Press, 1977, [Eighth Edition,

2009].

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת