חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  מצייתנות ליצירתיות? מבט השוואתי על חינוך וחברה בסין ובאסיה
  From Obedience to Independence? A Comparative View on Asian Education & Society                      
0687-2475-01
מדעי הרוח | לימודי מזרח אסיה
סמ'  א'1200-1400279גילמן - מדעי הרוחשיעור ד"ר בינה-פולק אביטל
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

בשלושת העשורים האחרונים חווה סין את השפעתו של שיח חדש ודומיננטי העוסק בילדוּת וחינוך. שיח זה אשר בא לידי ביטוי הן בתכניות ממשלתיות והן באמצעי התקשורת השונים מדגיש את מיקומו של הילד בחברה ואת החשיבות של חינוך לאינדיבידואליות, יצירתיות וחופש אישי. באילו אופנים ממשיכות להשפיע שיטות חינוך "מסורתיות" על מקומו של הילד בחברה? האם מערכת חינוך שעסוקה כמעט לחלוטין בהכנה לבחינות יכולה לטפח תלמידים חדשניים? בקורס נעסוק במקומו של הילד בחברה הסינית העכשווית תוך התבוננות על חברות נוספות באסיה כמו יפן, דרום קוריאה, סינגפור והונג-קונג.

נעסוק גם בשאלות תיאורטיות כמו: הקשר בין חינוך למשטור, מתן חופש אישי ויצירתיות ובאפן כללי היחסים שבין פרט וחברה.

נוכחות חובה.

הציון יורכב מ:

מבחן בסוף הסמסטר 50% 

מטלות לאורך הסמסטר 50% 

Course description

From Obedience to Independence?

 Education and Society in China and beyong

The past three decades in China have seen the emergence of a new dominant discourse on childhood and child-rearing, which highlights children’s individualism and personal freedom. In what ways do "traditional" educational methods continue to influence children’s place in society? Can an exam-oriented education system foster innovative students? In this course, we will discuss the child’s place in contemporary Chinese society through a comparison to other Asian societies like Japan, South Korea, Singapore and Hong Kong. We will also deal with theoretical questions such as: the relationship between education and discipline, the meaning of personal freedom and creativity, and generally the relationship between individuals and society.

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת