| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
יונסקו בקט "תאטרון האבסורד"
Ionesco Beckett and ?the theatre of the absurd?. |
0668-2361-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
מדעי הרוח | צרפתית | |||||||||||||||||||||||||
|
בשנות החמישים של המאה העשרים הופיעו על הבימות בצרפת מחזות שנתפסו כסוגה חדשה. מבקרים כינו אותה "תיאטרון האבסורד". שני המחזאים הבולטים היו אג'אן יונסקו הרומני וסמואל בקט האירי. התייחסו אליהם כאל מחוללי מהפיכה. שניהם כתבו בצרפתית. יונסקו נבחר לחבר האקדמיה הצרפתית, מעוז השמרנות, ובקט זכה בפרס נובל לספרות. ננתח כמה מיצירותיהם.
1 התיאטרון בצרפת במחצית הראשונה של המאה העשרים.
2 המלך אובו והתיטאון הסוריאליסטי.
3 יונסקו: הזמרת בעלת הקרחת והשעור.
4 ז'אק והעתיד בביצים
5 הכסאות
6 הקרנפים
7 המלך נוטה למות
8 בין יונסקו לבקט
9 בקט: מחכים לגודו
10 מחכים לגודו המשך
11 סוף המשחק
12 סוף המשחק המשך
13 סיכום
Ionesco, Beckett, and the Theater of the Absurd
A new genre of play appeared on French stages in the 1950s. Critics called it The Theater of the Absurd. The two most prominent playwrights were the Romanian Eugene Ionesco and the Irish Samuel Beckett, although both wrote in French. They were viewed as revolutionary. Ionesco was elected a member of the Academie Francaise, a bastion of conservatism, and Beckett was awarded the Nobel Prize for Literature. We will examine some of their works.
10. Waiting for Godot (continued)
11. Endgame
12. Endgame (continued)
13. Summary