מטרות הקורס
האפשרויות העומדות בפני יזם בעל חזון בעולם הגלובלי עצומות, אבל סיכויו להצליח נמוכים, והאתגרים שבדרך מורכבים מאד. מטרת הקורס להפחית את רמת האי-ודאות שאיתה מתמודד היזם, לקצר את עקומת הלמידה, ולתת בידי המשתתפים בקורס כלים שיעזרו להם בדרכם היזמית.
הקורס מאפשר למשתתפים ללמוד מניסיונם של אחרים באופן ישיר, באמצעות פגישות עם יזמים, ועקיף, באמצעות ניתוחי אירועים ומחקרים; ללמוד את השפה העסקית; להבין מאפיינים מרכזיים של היזמות (בדגש על יזמות טכנולוגית), ומה מבדיל בין חברות מצליחות למצליחות פחות; וללמוד על התהליכים המרכזיים המלווים את החברה מיום כינונה ולאורך מחזור החיים העסקי שלה, ועל ניהול תהליכים אלה: איך עושים מה, כמה זה עולה, כמה זמן זה לוקח, מה כדאי לעשות לבד, ומה כדאי לעשות ביחד ועם מי, ממי כדאי ללמוד ועוד.
המשתתפים בקורס ילמדו על המשמעות של הסביבה העסקית והתחרותית בה החברה פועלת, ועל האתגרים והמשברים שמנהלים בחברות היי-טק מתמודדים איתם בשלבים השונים של מחזור החיים העסקי. יחד ננתח מצבים עסקיים, שהם רלוונטיים לחברות היי-טק ישראליות, ונלמד על ההצלחות, על הכישלונות, ועל מה שביניהם.
הקורס מציע ארגז כלים ליזם לעתיד. הסטודנטים מתרגלים את שפת העסקים המלווה את תחום היזמות, מפנימים מושגים ועקרונות הקשורים להקמה ולניהול של החברה הטכנולוגית. הרצאות האורח, עבודות השטח, וניתוח מקרי בוחן.
מבנה הציון בקורס
נוכחות (חובה) והשתתפות (איכותית): 5%, ניתוחי מקרה בוחן (קבוצתי): 10%, ראיון עם יזם (אישי): 15%,
פרויקט (קבוצתי): 40%, בחינה סופית: 30% (הבחינה עם חומר סגור. חומר הבחינה כולל גם את הרצאות האורח).
ציון "עובר" בקורס יינתן רק לתלמיד שציונו במבחן הסופי יהיה 60 לפחות.
הגשת המטלות: את מקרי הבוחן הנכם מתבקשים לשלוח בדוא"ל לעוזר ההוראה עד 9 בבוקר יום ההגשה.
הנוכחות בהרצאות חובה. יש להגיע בזמן לכל ההרצאות. כניסת מאחרים 20 דקות לאחר תחילת השיעור.
אתר האינטרנט של הקורס
אתר האינטרנט משמש כאמצעי תקשורת וירטואלי יעיל בין כל המשתתפים בו.
כתובת האתר הנה: http://virtual.tau.ac.il
באתר יפורסמו: הודעות שוטפות, מצגות, הסברים למטלות, בחינות לדוגמא וחומרים נוספים הרלוונטיים לקורס.