| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
גאו-אינפורמטיקה ותכנון
Geoinformatics Methods in urban Planning |
0349-3713 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
מדעים מדויקים | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
סמינר אינטגרטיבי בגאו-אינפורמטיקה ותכנון
הנושא: הערכה של פרויקטים בתכנון
פרופ' טלי חתוקה ופרופ' יצחק בננסון
מטרות
מטרת הקורס הינה להכיר מתודולוגיות באמצעותם ניתן לבחון פרויקטים תכנוניים, שכונות, מתחמי תעסוקה ומסחר, שנבנו בעשורים האחרונים. בקורס נתמודד עם מתחם בנוי ונבחן אותו במגוון כלים ונגבש חוות דעת הכוללת להערכה של הפרויקט המבוצע, תוך התייחסות להשגת המטרות, שביעות הרצון של המשתמשים, והפיתוח של הסביבה הקרובה בסמיכות למתחם הנבחן.
שאלות מחקר לדוגמא
מה נקודת המוצא של תכנון הפרויקט? מי קבע את הפרוגרמה וסדר היום? מה היו הערכים הכמותיים והאיכותניים שהשפיעו על התכנון? מה הקשר בין התכנית לביצוע? כיצד נושאים כמו תחבורה, שימושים, מבני ציבור, תשתיות, הוטמעו בתכנית וכיצד יושמו? האם הפרויקט היה מותאם לסביבתו בזמן התכנון? האם הוא מתאים כעת ברמה של שכונה ואזור? מהם מאפייני של אוכלוסיית הפרויקט ושימוש בשטחיו?
שאלות אלו יענו באמצעות כלים מגוונים שמשלבים תחומי תכנון וגאואינפרמטיקה.
תכנית הקורס
בתחום התכנון:
בתחום הגיאואינפורמטיקה:
מהלך הקורס ודרישות
במהלך הקורס ישולב סיור במתחמים הנבחרים שמטרה להכין את התלמידים לעבודה העצמית הנדרשת בשטח במסגרת הפרויקט. במחצית הסמסטר יציגו הסטודנטים את ההתקדמות שלהם במחקר, תוף התייחסות לשני התחומים.
עבודת הסיום: דו"ח הערכה המבוסס על כלים מתחום התכנון והגיאואינפורמטיקה ביחס לאתר הנבחן והצעות להתייחסות עתידית של קובעי המדיניות במתחם ובסמיכות לו.
מטלות