שחקןסגור חלון | הדפסה

אוריין אמיר Orian Amir

מספר קטלוגי: 36.3.9
שחקן, מבקר תאטרון, מורה למשחק, במאי. נולד בארץ ישראל, באמצע שנות הארבעים של המאה העשרים. למד בבית הספר למשחק של התאטרון הקאמרי וחוג השחקנים של נולה צ'ילטון, למד פסיכולוגיה ופילוסופיה. ב-1988 כתב, יחד עם טובה רוגל מחזה – אדולף, על אדולף היטלר, שטרם הועלה על הבמה. מייסד תאטרון החדר (1985, ראה להלן) והמעגל הפתוח - שיטת אוריין, שבמרכזה מצוי הרעיון: שהחוויה האישית של השחקן בכל ערב נתון שבו הוא משחק לפני קהל היא חלק מהותי מן היצירה והיא יכולה לשנות את היצירה ובכך להעניק הזדמנות לשחקן ולקהל לחוות אירוע תאטרוני אמנותי באופן ייחודי וחד-פעמי. כחמש-עשרה שנה היה שחקן (1961-1976). כשלוש-עשרה שנה היה מבקר התאטרון של עתון – העיר (1981-1994), ואחר-כך מורה למשחק ובמאי (מ-1985).
שיחק בתאטרונים
הוורוד, הפתוח, השדרה, זוית, עידן, גיורא גודיק, החאן הירושלמי, בימות ועוד.
שיחק בהצגות
לילה במאי, החיים כמשל, מר סליק, החייל האמיץ שוויק, פישקה החיגר, כך משתעשעת אמי המשוגעת, סלומון גריפ ועוד.
שיחק בסרטים ובתוכניות טלוויזיה
כל ממזר מלך (1968), מצור (1969), השמלה (1969) ועוד.
ביבליוגרפיה
1. אוריין, אמיר, 1998, המעגל הפתוח. ספריית פועלים.

מתוך: מדריך מאה שנה לתאטרון העברי
מאת שמעון לב-ארי
כל הזכויות שמורות למחבר
אתר אינטרנט של המילא"ה