מחנך, סופר, עסקן, ממייסדי העיר תל אביב, ציר לאספת הנבחרים השניה, לתקופה קצרה היה מזכיר אגודת הסופרים, היה נשיא לשכת הבונים החופשיים - ברקאי (1933-1937) מתרגם, מבקר ספרות ותאטרון, מחזאי, שחקן ובמאי חובב. נולד בלטביה, בדבינסק. עלה לארץ ישראל ב-1898. אחיו הצעיר היה - משה-אפרים הררי (עסקן תאטרוני ומתרגם). חיים הררי, למד חקלאות בבית הספר החקלאי - מקווה ישראל. כתב מאמרים בעיתונות התקופה והיה פעיל בחוג לדרמה בבית הספר; השתתף בהצגות התלמידים בצרפתית והיה הראשון אשר העלה על הבמה בעברית את מחזהו של מולייר - הרופא בעל כורחו, בתרגומם של דוד ילין והאגרונום א.י.איינהורן. למד באוניברסיטת ז'נבה (1903-1906), חזר ארצה ולימד צרפתית וספרות עברית בגמנסיה הרצליה. עם שובו ארצה התמסר לבמה העברית. עמד בראש הלהקה הדרמטית - חובבי הבמה העברית ביפו (1906-1920) והיה פעיל בה כשחקן וכבמאי. הררי העלה על במת הלהקה את ההצגות:

היהודים לציריקוב, האחות הבכירה לשלום אש, מלחמה ואהבה לארנו-ליבושיצקי, אויב העם (שטוקמן) לאיבסן, ועוד. הוא גם שיחק בתפקידים הראשיים באחדות מן ההצגות.נפטר בגיל 57. הניח אחריו רעיה - יהודית הררי, ובן עו"ד - יזהר הררי.

ביבליוגרפיה

חנוך, גרשון (עורך), 1941, ארבעים שנות תאטרון בארץ ישראל – חוברת מוקדשת לזכרו של חיים הררי. במה, חוברת ל' (ה' 1941).

הררי, חיים, 1936, הדרמה בספרות העברית - חמש הרצאות. הסטודיו הדרמטי - חזון (מייסודם וניהולם של דוד ורדי וחווה ורדי-יואלית - שחקני הבימה, תל אביב). מודפסות במכונת כתיבה - לא יצאו לאור. נמצאות בספריית העזר של המילא"ה, מק"ט - 3863, 20 עמ'. 

חיים הררי, 1938, התאטרון בתרבות העם. מאמר מתוך כתב-העת - במה ב' (י"ז).

הררי, חיים, 1930, איזבל - מדרש חזיון בשש עלילות. (על-פי - אדמונד פלג), הוצאת ניב, תל אביב.


מתוך: מדריך מאה שנה לתאטרון העברי
מאת שמעון לב-ארי
כל הזכויות שמורות למחבר
אתר אינטרנט של המילא"ה