מלחינהסגור חלון | הדפסה

הירש נורית Hirsh Nurit

מספר קטלוגי: 22.1.4
מלחינה, מעבדת, מנצחת. נולדה בארץ ישראל, בתל אביב בתחילת שנות העשרים של המאה העשרים. יוצאת להקת גייסות השריון (1962). בוגרת האקדמיה למוזיקה באוניברסיטת תל אביב. השתלמה במוזיקה לסרטים, מוזיקה בת זמננו ומוזיקה אלקטרונית, באוניברסיטת קליפורניה, בלוס אנג'לס, ובקומפוזיציה, בניו יורק. כתבה מאות שירים, בהם שיתפה פעולה עם עשרות תמלילנים, זמרות וזמרים. ייצגה את ישראל כמלחינה ומנצחת בתחרויות הארוויזיון ופסטיבלים בינלאומיים נוספים; בארוויזיון בו שרה אילנית את שירה, זכתה במקום רביעי, ובארוויזיון של 1978 בו שר יזהר כהן את שירה – אבאניבי, זכתה במקום הראשון. הוציאה אלבומים וספרים עם שיריה.
עם להיטיה המפורסמים נמנים השירים
עושה שלום במרומיו, בשנה הבאה, פרח הלילך, תני לי יד, ללכת שבי אחריך, אם אומר לך, כחולה כחלום, מקהלה עליזה, מלאך מסולם יעקב, חשמל בכפות ידיך, בפרדס ליד השוקת, אתה לי ארץ, בן יפה נולד, הבית ליד המסילה, אבאניבי, בדרך חזרה, אהבתה של תרזה דימון, ברבאבא, הדרך אל הכפר, אל הדרך, בלדה לשוטר, אח יא רב, דיג דיג דוג, פים פם פה ועוד.
הלחינה מוזיקה בתאטרונים
הבימה ועוד.
הלחינה מוזיקה להצגות
סאלח שבתי, אף מילה למורגנשטרן (מחזמר שכתבה למחזה של אפרים קישון אותו יביים בגרמניה, בהמבורג) ועוד.
הלחינה מוזיקה לסרטים ולתוכניות טלוויזיה
לופו, כץ וקרסו, השוטר אזולאי, השועל בלול התרנגולות, מאחורי הסורגים, הבחור של שולי, קרובים קרובים, פרפר נחמד, הבית של פיסטוק ועוד.
פרסים
פרס ראשון בארוויזיון 1978 עם השיר – אבאניבי, ששר הזמר – יזהר כהן.

מתוך: מדריך מאה שנה לתאטרון העברי
מאת שמעון לב-ארי
כל הזכויות שמורות למחבר
אתר אינטרנט של המילא"ה