במאי, מחזאי, מורה למשחק, שחקן, מנהל אמנותי של תאטרון החאן הירושלמי (מ-2001). נולד בישראל, בתל אביב בתחילת שנות החמישים של המאה העשרים. בנם של הרקדנית והכוראוגרפית המנוחה – הילדה קסטן, והצייר ומעצב הבמה – אנטול גורביץ'. יוצא להקת פיקוד הצפון, בוגר הסטודיו למשחק בהדרכת ניסן נתיב. השתלם בלונדון בחינוך ובבימוי אצל הבמאים: ביל גסקוויל ודייויד הר. היה במאי בית בתאטרון הלאומי הבימה .
כתב וביים את המחזות
בית על הגבול (1963), מלאכים הם לא לנצח, סטניסלבסקי, סטניסלבסקי סטניסלבסקי, מסע לכיוון הים, אורפאוס, האבן והשושנים, כולם היו בני חוץ מנעמי או חופי שווצריה, שחור היה הלילה, שלושה סיפורים על המרחק הזעיר שבין אהבה לגוף, אני יודה ואחותו של הרמטכ"ל (בשיתוף עם דניאל לפין), השינה והאש, מילה של אהבה, מים רבים (בשיתוף עם דניאל לפין), מלחמה על הבית, חיל פרשים אנו ועוד.
ביים בתאטרונים
החאן הירושלמי, הבימה, הקאמרי, העירוני חיפה, העירוני באר שבע, בית ליסין ועוד.
ביים את ההצגות
אני אוהב פרפרים, ביער ביער, אנרכיסט מפוקפק, פילומנה, קין, סנג'ר, שלומית, חגיגת חורף, הכבש הששה עשר, קאוויאר ועדשים, מלחמת טרויה לא תהיה, מלאכת החיים, אמדאוס, החולה המדומה, קין, בדרך לפורום, עלילות מקס ומוריס, מקבת, מים קדושים, התאומים מונציה, ז'קומרד המתים, מהומה רבה על לא דבר, שידוכים, קרום,חלום ליל קיץ, המכשפה, צל חולף, הקמצן, בגדי המלך (2004) ועוד.
שיחק בהצגות
הנסיכה האמריקאית (הבימה, 1982) ועוד.
פרסים
פרס הבמוי, בפסטיבל עכו לתאטרון ישראלי אחר עבור בימוי המחזה – ביער ביער מאת חיים מרין, פרס פינקל עבור בימוי המחזה – גן ריקי מאת דוד גרוסמן (1988), פרס מאיר מרגלית (1991), פרס במאי השנה ע"ש יוסף מילוא מטעם עיריית תל אביב, התאטרון הקאמרי וקרן יהושע רבינוביץ' עבור בימוי מחזהו של חנוך לוין – קרום. במאי השנה מטעם פרס התאטרון הישראלי עבור בימוי המחזה – צל חולף, בתאטרון החאן הירושלמי (1999), מילגת פרס על שם ישראלה ומאיר מרגלית 2002 על כתיבת המחזה מילה של אהבה (חאן הירושלמי), פרס מוזיאון תל אביב על שם - ד"ר חיים גמזו, פרס לנדאו מטעם מפעל הפיס עבור בימוי המחזה הקמצן (2004).

מתוך: מדריך מאה שנה לתאטרון העברי
מאת שמעון לב-ארי
כל הזכויות שמורות למחבר
אתר אינטרנט של המילא"ה