שחקןסגור חלון | הדפסה

ברקת (ברוקמאייר) יצחקאיזו Bareket Yitzhak

מספר קטלוגי: 30.1.3
שחקן, במאי בלהקות חובבים, מזכיר אגוד השחקנים והבמאים בהסתדרות. נולד ברומניה, בבאקו, ב-1923. למד משחק אצל ביאטה פרדנוב, מתלמידותיו של מקס ריינהרדט, באקדמיה לאמנויות התאטרון בבוקרשט (1942-1944). שיחק על במת התאטרון היהודי - ברשאום, בבוקרשט (1942-1946) עלה לארץ-ישראל ב-1946, באנית המעפילים - אנצו סירני. היה חניך השומר הצעיר, ועם עלותו ארצה, היה חבר קבוץ גת. את שרותו הצבאי התחיל בצ'יזבטרון – הלהקה הצבאית של הפלמ"ח, היה חבר גם ב- להקת הכרמל (1947-1950). ביים עשרות הצגות בחוגים דרמטיים לנוער. כתב את המחזה: בעוד שבועיים בכנרת, והעלה אותו בגימנסיה הרצליה בתל אביב. ביים גם הצגות בתאטרון המקצועי:מר בטטה, יוצאי דופן – ערב מערכונים ופזמונים ועוד.במשך 14 שנה, היה מזכיר אגוד השחקנים והבמאים של הסתדרות העובדים הכללית. עם פרישתו נבחר ליושב-ראש האגוד. הוציא לאור: שני ספרי שירה דו-לשוניים: עברית-רומנית - נפשי-ישובב (1984), קניות (1988), וספר שירה ברומנית – יד-ביד (1992).
שיחק בתאטרונים
המטאטא, זוית, השדרה, גיורא גודיק, העירוני חיפה, המרתף, אורנה פורת לילדים ולנוער, שמונה וחצי, צוותא תל אביב אבל, את עיקר פעולתו האמנותית עשה, במשך כעשרים שנה, בתאטרון הלאומי הבימה.
שיחק בהצגות
בדרך לאילת, המצודה, זעקי ארץ אהובה, חנה סנש, הסוחר מונציה, אירמה לה דוס, ממלא המקום, המצוד המלכותי של השמש, המרפסת, תרדמת השבויים, מותו של סוכן, שנים עשר המושבעים, יוליוס קיסר, מלחמה ושלום, המכתב האבוד, צוואתו של כלב, השפן לשלטון, מר בטטה, משפטה של מרי דוגן, ועוד.
העלה הצגה ליחיד
יצחק ברקת שמח בחלקו (1970).
שיחק בסרטים ובתוכניות טלוויזיה
הם היו עשרה (1960), לנה (1982) ועוד.

מתוך: מדריך מאה שנה לתאטרון העברי
מאת שמעון לב-ארי
כל הזכויות שמורות למחבר
אתר אינטרנט של המילא"ה