שחקןסגור חלון | הדפסה

בודו יעקב Bodo Ya`akov

מספר קטלוגי: 38.3.8
שיחק בתאטרונים
זירה, דו-רה-מי עממי, העירוני חיפה (1971-1961), הבימה, יידישפיל ועוד.
שחקן ובדרן. שחקן תאטרון יידישפיל. נולד ברומניה, בסטפאנשט בתחילת שנות השלושים של המאה העשרים. עלה לישראל ב-1950. למד משחק במשך שנתיים, בקונסרבטוריון של בוקרשט. ברומניה שיחק בלהקות חובבים ובתאטרון מקצועי. בישראל, התחיל את הקריירה הבימתית שלו בשתי להקות צבאיות, שנוסדו בעקבות להקת הנח"ל; להקת פיקוד דרום ולהקת פיקוד צפון. הוא הצליח מאד במערכון - מוישה ונטילטור, בלהקת פיקוד הצפון בצה"ל הסכימו להחתימו לשרות-קבע בלהקה. הוא היה כוכב הלהקה ומפקדה. דמותו של מוישה ונטילטור הביאה אותו, עם שחרורו מן הצבא, לתאטרון זירה. שם העלו הצגה באורך מלא בשם - מוישה ונטילטור. מתחילת שנות השבעים, הופיע בעשרות הצגות ביידיש בלהקות שונות, בישראל ובארצות העולם בהן יש קהילה יהודית: דרום-אמריקה, דרום-אפריקה, אוסטרליה וארצות-הברית.
שיחק בתאטרונים
זירה, דו-רה-מי עממי, העירוני חיפה (1971-1961), הבימה, יידישפיל ועוד.
שיחק בהצגות
מוישה ונטילטור, נקרא לו...דודיק, שני קוני למל, חאג'י באבא, אילוף הסוררת, אנדורה, קרנפים, חלום ליל קיץ, משרתם של שני אדונים, תעלולי נישואין, חג הסנדלרים ועוד.
שיחק בסרטים ובתוכניות טלוויזיה
שיחק ביותר מ- 15 סרטי קולנוע, בעברית וביידיש: אף מילה למורגנשטיין, רק לא בשבת, מוישה ונטילטור, איריס, נס בעיירה, מרגו שלי, נחצ'ה והגנרל, מליונר בצרות, השועל בלול התרנגולות, חמש חמש, כשנותנים - קח!, להתראות באמריקה ועוד.

מתוך: מדריך מאה שנה לתאטרון העברי
מאת שמעון לב-ארי
כל הזכויות שמורות למחבר
אתר אינטרנט של המילא"ה