במאיסגור חלון | הדפסה

רונן אילן Ronen Ilan

מספר קטלוגי: 21.4.1
במאי, מעבד. היה מנהל אמנותי של התאטרונים: החאן הירושלמי (1975-1982), התאטרון הקאמרי (1984-1992). ייסד בהבימה את – קבוצת הצעירים והיה למנהלה האומנותי הראשון (1996). נולד בארץ ישראל, בקיבוץ עין גב בסוף שנות הארבעים של המאה העשרים. בוגר בית הספר לאמנות הבמה – בית צבי ברמת גן. התחיל את עבודתו בתאטרון כשחקן ואחר כך עזב את המשחק, ופנה לבימוי. ביים גם בגרמניה: קסטנר (1988) ובמוסקבה: גם הוא באצילים (1990). נשוי לשחקנית – רחל הפלר.
ביים בתאטרונים
החאן הירושלמי, המדרגות, הקאמרי, הבימה, העירוני חיפה, בית ליסין, צוותא תל אביב, אורות ועוד.
ביים את ההצגות
עבד וביים את ההצגות: מילכוד 22, אידיוט, הרפתקת החייל איבן צ'ונקין, חסות, קדימה בית"ר ועוד. ביים את ההצגות: ג'ונגל הכרך, עיר אחת, טוב למות בעד עצמנו, צ'רלי קצ'רלי, אוכלים, מלחמות היהודים, חזרה בתשובה, ויהי חור, עמוד העץ, עקומים, מחכים לגודו, סונטת קרויצר, סיפור אהבה בשלושה פרקים, טוב (פרס ורד הכסף על בימוי ההצגה), גדול וקטן, שקרים, רולטה צרפתית, קסטנר, דבש פרא, מיכאל קולהאס, חבלי משיח, אמא קוראז', הדלפה, גם הוא באצילים, רחם פונדקי, זמנים אחרים, הקומיקאים, מנדרגולה, מלחמת אחים, מבקר המדינה, חפץ, החייל האמיץ שוייק, מדרגולה, אדון וולף ועוד.
פרסים
משה הלוי לתאטרון, מטעם עיריית תל אביב. (הפרס הוענק לו על מכלול עבודות הבימוי שלו בתאטרון 1984), פרס פינקל מטעם תאטרון הבימה. (הפרס הוענק לו על בימוי ההצגות מנדרגולה ומילכוד 22 עם – קבוצת הצעירים של תאטרון הבימה 1998). הפרס לאמנויות על-שם גוטליב וחנה רוזנבלום, מטעם עיריית תל אביב (2001).

מתוך: מדריך מאה שנה לתאטרון העברי
מאת שמעון לב-ארי
כל הזכויות שמורות למחבר
אתר אינטרנט של המילא"ה