שחקןסגור חלון | הדפסה

צ'רצ'י (ג'האן-גיר) יונתן Tcherchy Yionathan

מספר קטלוגי: 16.3.10
שחקן התאטרון הקאמרי (מ-1982). נולד בפרס באמצע שנות החמישים של המאה העשרים. עלה ארצה עם הוריו כתינוק ב-1956. בוגר בית הספר לאמנות הבמה - בית צבי ברמת גן (1981).
שיחק בתאטרונים
המדרגות, הקאמרי, פסטיבל עכו לתאטרון ישראלי אחר ועוד.
שיחק בהצגות
סרסור להמונים (הצגה מטעה הצגה ראשונה בה שיחק בתאטרון המקצועי תאטרון המדרגות), וויצק, טוב, קסטנר, אני לא רפפורט, גם הוא באצילים, הנשים האבודות מטרויה, כולם רוצים לחיות, חפץ, האשה הגדולה מן החלומות, החקירה, סוגרים את הלילה, אבודים ביונקרס, טוב, אמדאוס, הדוד לואי, מלאכים באמריקה, מפעל חייו, ריצ'רד השלישי, בקורת חצות, הטפיל, אחד פה אחד שם!, גורודיש, בקורת חצות, שש אחרי..., אמדאוס, במעגל סגור, ספור מקומי, אני לא רפופורט, המלט, חפץ ועוד.
העלה הצגה ליחיד
תופס עולם (1991), אדון V (הצגה ליחיד על מרדי ואנונו 1997).
שיחק בסרטים ובתוכניות טלוויזיה
גרין, אלף הנשים של נפתלי סימן טוב, מלאכים ברוח, בדרך ליבנה, לחם, לא בלי ביתי, מחץ דלתא 3, הכיסוי, אלי כהן, כסף קטלני, מרחב ירקון, נשר הברזל 2, מחץ דלתא 3, איראן 444 ימים, הכיסוי, לא בלי בתי, זינזנה, הכיסוי, שמיכה חשמלית ושמה משה, סיטון, עניין של זמן ועוד.
פרסים
על תפקידיו במלאכים מאמריקה, הדוד לואי, ואבודים ביונקרס - בפרס השחקן המצטיין על שם אברהם בן-יוסף (1993). על עיצוב תפקידו ב-בקורת חצות - פרס השחקן המצטיין בפסטיבל עכו (1987), ציון לשבח על תפקידו בהצגה ליחיד – אדון וי (פסטיבל התאטרונטו 1997).

מתוך: מדריך מאה שנה לתאטרון העברי
מאת שמעון לב-ארי
כל הזכויות שמורות למחבר
אתר אינטרנט של המילא"ה