שחקןסגור חלון | הדפסה

פוקס יהודה Fuks Yehuda

מספר קטלוגי: 21.2.2
שחקן התאטרון הקאמרי (מ-1957). היה פעיל בוועד השחקנים בתאטרון, ובאיגוד השחקנים והבמאים של הסתדרות העובדים. נולד ברומניה, בטרנסילבניה בסוף העשור השני של המאה העשרים. עלה לארץ ישראל ב-1940. היה חבר קבוץ בית-אורן. בוגר קורס לבמאים, מטעם התנועה הקיבוצית ובעל השכלה מוזיקלית. ביים הצגות וניצח על מקהלות. יוצא להקה צבאית, במלחמת העצמאות. נמנה עם מייסדי תאטרון זירה.
שיחק בתאטרונים
זירה (מ-1950 ועד 1957) בתאטרון זירה, גילם כ-20 תפקידים, בעיקר מן הרפרטואר של הדרמה המודרנית, המטאטא, הקאמרי, הספרייה ועוד.
שיחק בהצגות
בדלתיים סגורות, השיעור, ספורו של מורה, אנו מחכים למראל, פרנסואה ראש גזר, שועלים קטנים, המחיר, המלט, גיבור היום, הפקודה, אלופי העונה, ספור גן החיות, פונדק הרוחות, הדלפה, גלילאו, כנרת כינרת, רוזנים ואביונים, מרי סטיוארט, מריוס, מלאך האבן, גנרל קישוט, דבש פרא קסטנר, הדלפה, בקור הגברת הזקנה, ריצ'רד השלישי, פליישר, ביקור הגברת הזקנה, חשיבותה של רצינות ועוד.
פרסים
אולי תרדו שם (1964), סלאח שבתי, אדם, ארבינקא, שעת האמת, ארבינקא, פנטסיה על נושא רומנטי, החורף האחרון, גולדה, החקירה, משפט בייליס, המפגש, השולחן, קשר משפחתי, המשכנע, חבילות מאמריקה, האשמה ועוד.

מתוך: מדריך מאה שנה לתאטרון העברי
מאת שמעון לב-ארי
כל הזכויות שמורות למחבר
אתר אינטרנט של המילא"ה