שחקנית-במאיתסגור חלון | הדפסה

מרון חנה Maron Hannah

מספר קטלוגי: 33.3.10
שחקנית התאטרון הקאמרי (1946). ביימה בבתי ספר למשחק. ממייסדי – האנסמבל- התאטרון העירוני הרצליה. כלת פרס ישראל. נולדה בגרמניה, בברלין ב-1923. עלתה לארץ ישראל ב-1933. למדה משחק בסטודיה הדרמטית של תאטרון הבימה בתל אביב, בהדרכתו של צבי פרידלנד. מגיל חמש, שיחקה על במת התאטרון, בסרטים וברדיו, בברלין. יוצאת להקת - מעין זה, מייסודו של אליהו גולדנברג - הלהקה העברית של הצבא הבריטי, במלחמת העולם השניה. הייתה נשואה לשחקן יוסף ידין ולארכיטקט יצחק ישר. אלמנתו של הארכיטקט - יעקב רכטר, אמה של השחקנית - דפנה רכטר.
שיחקה בתאטרונים
קומדיה ארץ ישראלית, רמפא, האהל, הבימה, הקאמרי, גיורא גודיק, העירוני באר שבע, העירוני חיפה, האנסמבל הרצליה.
שיחקה בהצגות
משרתם של שני אדונים, העולם בו אנו חיים, הוא הלך בשדות, חתונת הדמים, דודתו של צ'ארלי, אנטיגונה, יעקובובסקי והקולונל, ז'אן, הן לא תקחהו עמך, בגנים, רות יקירתי, הצל, מאז גן עדן, הילולת רפאים, טרטיף, פונדק בדרך, מלכת שבא, גבר לא יבין זאת, תשוקה בצל האילנות, האיש שבא לסעוד, כטוב בעיניכם, דון ז'ואן בגהינום, גנרל קישוט, במזל נשים ושליח הגורל, מהומה רבה על לא דבר, הדה גאבלר, קדחת האביב, השפעת קרני הגאמה על צפורני החתול, השחף, שלוש מסיבות, נערת הפקר, רק אתמול נולדה, כטוב בעיניכם, פיגמליון, תשוקה בצל האילנות, הספר מסביליה, טרטיף, אחותי איילין, נערת החלומות, ביבר הזכוכית, בית הבובות, הלילה השניים עשר, בעלת הארמון, הוא הלך בשדות, מרי סטיוארט, הלו דולי, פונדק הרוחות, כולם היו בני, מה עושים עם ג'ני, הו הימים הטובים,המיליונרית, מדאה, רחם פונדקי, משחק קלפים, חשיבותה של רצינות, המסיבה ועוד.
שיחקה בהצגות
אבן על כל מיל (1955), דודה קלרה, העיט, כביש ללא מוצא, זמן אמת (1991) ועוד.
שיחקה בסרטים ובתוכניות טלוויזיה
אבן על כל מיל (1955), דודה קלרה, העיט, כביש ללא מוצא, זמן אמת (1991), קרובים קרובים ועוד.
פרסים
חנה מרון שחקנית עטורת פרסים ואותות כבוד על משחקה בתאטרון: פרס עיריית תל אביב (על גילום דמותה של לייזה דוליטל ב-פיגמליון, 1956) (1977), פרס המועדון הלאומי על שם קלאוזנר על גילום תפקיד נורה ב-בית הבובות (1959), פרס הרצל (1971), פרס ישראל (1973), בעלת תואר דוקטור כבוד מן האוניברסיטה העברית בירושלים (1985) ומאוניברסיטת תל אביב (1994), פרס מרגלית?, ועוד.
ביבליוגרפיה
לוי תום, מרדכי עומר, לידיה פינקוס גני (עורכים), 1994, תפקידה של שחקנית - חנה מרון. קטלוג לתערוכה, הגלריה האוניברסיטאית לאמנות על שם גניה שרייבר, אוניברסיטת תל אביב (ליובל השבעים של השחקנית).

מתוך: מדריך מאה שנה לתאטרון העברי
מאת שמעון לב-ארי
כל הזכויות שמורות למחבר
אתר אינטרנט של המילא"ה