שחקן-במאיסגור חלון | הדפסה

מסקין אמנון Meskin Amnon

מספר קטלוגי: 22.2.6
שחקן ובמאי בתאטרון העירוני חיפה (מ-1970). היה מנהלו האמנותי של התאטרון (1977-1981). נולד בארץ ישראל, בתל אביב בתחילת שנות השלושים של המאה העשרים. אביו, שחקן הבימה – אהרון מסקין. בוגר הסטודיו הדרמטי של הבימה בתל אביב בהדרכתו של צבי פרידלנד. החל את עבודתו בתאטרון הבימה ב-1955 כשחקן וכעוזר במאי. למד בנייבורהוד פלייהאוז, ובאקטורס סטודיו בהדרכת לי שטרסברג (1957-1962), שיחק בהצגות בברודווי ובאוף ברודווי. נמנה עם מייסדי בימת השחקנים (1964). ב-1981 התפטר מתפקיד המנהל האומנותי של התאטרון העירוני חיפה ונסע שוב לארצות הברית (1981-1985) משחזר הצטרף מחדש לתאטרון העירוני חיפה.
שיחק בתאטרונים
הבימה, בימת השחקנים, הקאמרי, העירוני חיפה.
שיחק בהצגות
המלך ליר, מדאה, מראה מעל הגשר, אנה כריסטי, בעור שינינו, המרד על הקיין, ילדי הצל, מלקולם הקטן, סיפור אוריה, גן הדובדבנים, חפץ, אנשים קשים, הדה גאבלר, הימים הבאים, הקיטנים, מחול המוות, שידוכים, יהודי בחצר הדוכס, ילד טוב אמריקה, תפילה, חיי נישואים, משפט הקופים, אדי קינג, וינה על הים, פלטונוב, מעגל הגיר הקווקזי, הדה גבלר, הדוד מקיפטאון, גטו ועוד.
ביים בתאטרונים
בימת השחקנים, התאטרון העירוני חיפה ועוד.
ביים את ההצגות
קוורטט, טלמכוס קליי, מי יציל את הפלח?, שירת הברבור (בהצגה זו ביים את אביו – אהרון מסקין), סרג'נט מסגרייב, הקוף, הכבשה, חשמלית ושמה תשוקה, המשפט ועוד.

מתוך: מדריך מאה שנה לתאטרון העברי
מאת שמעון לב-ארי
כל הזכויות שמורות למחבר
אתר אינטרנט של המילא"ה