זמרתסגור חלון | הדפסה

אלברשטיין חוה Alberstein Chava

מספר קטלוגי: 125.4.8
זמרת (בעברית וביידיש), מלחינה, תמלילנית (החל ב-1986 בתקליטה - מהגרים), שחקנית. נולדה בפולין, בסוף שנות הארבעים של המאה העשרים. עלתה לישראל ב-1950. יוצאת צוות הווי של פיקוד הצפון. משנות הששים של המאה העשרים, הוציאה יותר מחמישים אלבומים (בעברית ביידיש ושירי ילדים). האלבום הראשון שהוציאה היה - פרח הלילך (1967). ב-2003 ושלוש יצא לאור פרוייקט שנקרא השנים הראשונות, הכולל 16 דיסקים ובהם מתועדים כל תקליטיה שהוציאה מתחילת הקריירה שלה ועד 1980. חוה אלברשטיין הייתה נשואה יותר מתריסר שנים לתאורן תאטרון, שהיה לאמרגן - עמירם טננבאום, ממנו נולדו ילדיה בת - מאירה ובן - אורי. לאחר שהתגרשה ממנו נישאה לאיש הרדיו ובמאי הקולנוע - נדב לויתן. הלחינה מוזיקה לסרטים שביים: ילדי סטלין (1987), גרופי (1993) ועוד. מסוף שנות התשעים של המאה העשרים, מופיעה חוה אלברשטיין ברחבי העולם בהצלחה גדולה, ונחשבת בעיני הביקורת הבין לאומית לאחת מזמרות העם הגדולות במאה העשרים.
עם להיטיה המפורסמים נמנים השירים
מות הפרפר, חיוכים, שלוש אהבותי, בוא לטבריה, נחל התנינים, מרדף, מכתב לאמא, גוונים, משירי ארץ אהבתי, ילדי איננו ילד עוד, שחמט, ימינה שמאלה והלאה, כל יום אני מאבדת, אליעזר בן-יהודה, החטא השביעי, תפילת יום הולדת, שיר סיום, את חרותי, ליידי גודייבה, שוב אני כרן, אשתו,אחרית הימים, לפתח הר געש, אשה באבטיח, אמא שלי מנגנת ולס, הפרידה מתיבת נח, לו יהי, שיר משמר, שיר נולד, הדרך לאי שם, שיר במתנה, בדידות, מטיילת לי בחושך, כמו צמח בר, ימי בנימינה, פגישה לאין קץ, שלכת, לכל איש יש שם, בובה זהבה, שיעור מולדת, מאיה, זמר אהבה לים, התבהרות חלקית, פרח משוגע, שמלות, פרח הלילך, אני הולכת אלי, ועוד חוזר הניגון, כולם ביחד עכשיו, קולות, ציפור שניה, עד סוף הקיץ, זה שנולד ליד הים, בגלל הלילה, שיר עם רחוק, שובי לביתך, תן לי יד, אישה אוריינטלית, שערעליה, מהגרים, כישוף, קלפים על המרפסת, רקמה אנושית אחת, לונדון, פירות הקיץ ופירות הסתיו, רמז, חד גדיא, והכאב עומד בפתח, שיר מגרש את החושך, מיכאל, אני אשתגע, הלילה הוא שירים, הבוקר הוא זמן מצוין לאהוב, עוברים דירה, הפרפר והאש כוכב, שקט, הוראות בימוי, חלומות שמורים, הקוסם, רבקה, הצל ועוד.
שיחקה בהצגות
רחל (ערב שירי רחל המשוררת, יובל 1968), חוה ועודד בארץ הקסמים, מה קרה בארץ מי?, יוסף וכתונת הפסים (1993) ועוד.
שיחקה בסרטים ובתוכניות טלוויזיה
סיפור אינטימי (1981), קרוסלה ועוד.
פרסים
פרס כינור דוד ועוד.
ביבליוגרפיה

1. אלברשטיין, חוה, 1979, שיר במתנה. הוצאת מסדה, רמת-גן. 2. אלברשטיין, חוה,1994, אני לא מושלם. (ספר לילדים) הוצאת עם-עובד. 3. אלברשטיין, חוה, 1995, רמז מילים למנגינות. הוצאת כתר.


מתוך: מדריך מאה שנה לתאטרון העברי
מאת שמעון לב-ארי
כל הזכויות שמורות למחבר
אתר אינטרנט של המילא"ה