שחקניתסגור חלון | הדפסה

מיכאלי אלישבע Mikhaeli Elisheva

מספר קטלוגי: 18.3.3
שחקנית תאטרון הבימה. נולדה בארץ ישראל, בתל אביב בסוף שנות העשרים של המאה העשרים. שיחקה בחוגים דרמטיים, יוצאת להקה צבאית - הכרמל. נישאה בגיל 17 וילדה בן, בעלה נהרג במלחמת העצמאות. למדה משחק אצל פני ליוביץ'. נתקבלה להבימה ב-1955 וצורפה לקולקטיב ב-1960. עזבה את הבימה ב-1965. ב-1962,העלתה עם אחותה הצעירה ממנה, במועדון הלילה – עומר כאיים, ביפו,. תוכנית פזמונים בשם – זהירות נשים. ב-1998 מכרה את ביתה ורכושה והיגרה לארצות הברית. מדי פעם הוזמנה לשחק בהצגה או בסרט והיא באה ארצה למלא את התפקיד, נפטרה בת 80, לאחר שנלחמה שנים במחלת הסרטן. הניחה אחריה בן עורך-דין - גיורא מיכאלי. 
שיחקה בתאטרונים
המטאטא (1951), האהל, זירה, הבימה, הקאמרי, קבוצת התאטרון נווה צדק, העירוני באר שבע, בימות, העירוני באר שבע, העירוני חיפה, ועוד.
שיחקה בהצגות
אלדורדו, סוף העולם, ד"ר קנוק, הביצה, שש כנפיים לאחד, רחוב המדרגות, ליזיסטרטה, הבט אחורה בזעם, הפיזיקאים, ביקור הגברת הזקנה (שחקנית השנה 1960), וינה על הים, מקצועה של הגברת ווארן, החולה המדומה, לילה במאי, מקום אחר, שש כנפיים לאחד, אדם הוא אדם, שלוש אחיות, האם, האב, לילה במאי, נשי וינדזור העליזות, כל מה שבגן, גירושים מאוחרים, לכודים ברשת, חיי נישואים, גורודיש, נושים ועוד.
שיחקה בסרטים ובתוכניות טלוויזיה
אבן על כל מיל (1955), שמונה בעקבות אחד, הבו בנות לאילת, שני קוני למל, עליזה מזרחי, אני אוהב אותך רוזה, הבלש האמיץ שוורץ, צ'רלי וחצי, שרית, משפחת צנעני, קיץ אצל אריקה, זרים בלילה, הירושה (1993) ועוד.
פרסים
פרס שחקנית השנה על תפקידה בהצגת הבימה – ביקור הגברת הזקנה (1960). פרס המשחק בפסטיבל של קולנוע צעיר, עבור התפקיד שגילמה בסרטה של דליה הגר – קיץ אצל אריקה (1993).

מתוך: מדריך מאה שנה לתאטרון העברי
מאת שמעון לב-ארי
כל הזכויות שמורות למחבר
אתר אינטרנט של המילא"ה