תוכן הקורס ומטרתו
היקף הקורס: 1 י"ס
ההחלטה על רכישת חברה היא מההחלטות האסטרטגיות הסבוכות ביותר שניתן לקבל בעולם העסקים כיום. לעיתים, אסטרטגיה לצמיחה משמעותית ולהובלת שוק יכולה להיות רק באמצעות רכישה. ההצלחות ברכישות ומיזוגים מועטות משום שבמקרים רבים רוכשים את החברה הלא נכונה, את החברה שהזדמנה, את החברה שהייתה מוכנה להימכר ולא את החברה שמתאימה אסטרטגית. בקורס נבחן אספקטים רבים, הן תיאורטיים והן פרקטיים, מעולם רכישת החברות תוך התמקדות ברכישת חברות ככלי אסטרטגי בידי מנהלים.
בקורס ננסה לענות על השאלות: מדוע לרכוש חברה? כיצד? מהם הקריטריונים? מה המחיר? כיצד ניתן לייצר ערך מהרכישה? מאילו טעויות להימנע? ועוד.
הלימוד יתבסס על הרצאות, ניתוח אירועים וכן הצגת עבודות.
לסילבוס המפורט