היקף הקורס: 1 י"ס
הקורס יעסוק בשני תחומים עיקריים: נוירו-כלכלה ונוירו-שיווק. נוירו-כלכלה הינו תחום מחקרי המשלב תיאוריות ופרדיגמות מחקריות הלקוחות מכלכלה, פסיכולוגיה וחקר המוח ומטרתו להבין כיצד אנו מקבלים החלטות ומה מתרחש במוחנו לפני, בזמן ולאחר קבלת החלטה. נוירו-שיווק הוא תחום יישומי השואף להשתמש בידע כיצד המוח מקבל החלטות בכדי לבחון ולנבא התנהגות צרכנית והצלחה עתידית של קמפיינים שיווקיים. במהלך הקורס נלמד מהם תחומי מחקר אלו ויוצגו מחקרים בולטים בתחום. בקורס זה אנו נתמקד בידע ובתיאוריות קיימות של חקר המוח לגבי קבלת החלטות וננסה להבין כיצד עקרונות בסיסיים של הפעילות המוחית יכולים לתרום לתיאוריות בפסיכולוגיה וכלכלה ולהציב אילוצים וגבולות פיזיולוגיים לתיאוריות קיימות. כמו כן נסקור מחקרים העוסקים בניבוי של החלטות והעדפות צרכנים בעזרת פעילות מוחית. נלמד כיצד המוח לומד את ערכו של מוצר, היכן ערכים מיוצגים במוח ואיזה איזורים מוחיים פועלים כשאנו מחליטים. נלמד כיצד רעב וצמא משפיעים על ההחלטות שלנו, כיצד הורמונים משנים את יכולות המשא ומתן שלנו ואיך רגשות הם חלק בלתי נפרד מייצוג ערכים במוח וממערכת קבלת ההחלטות. הקורס נועד להקנות ידע בנוירו-כלכלה ולתת כלים בסיסיים על מנת להשתלב בארגונים וחברות העוסקות בנוירו-שיווק.