| |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
סמינר- ניהול לחצי עובדים: אבחון והתערבות
Seminar-Organizational Stress and Preventive Management |
1221-6405 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ניהול | חוג לניהול | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
דרישות קדם: התנהגות ארגונית מיקרו, התנהגות ארגונית מאקרו, שיטות מחקר אמפירי .
הערה: לצורך מילוי הדרישות כמפורט לעיל, מתבקש התלמיד לעיין גם בתכנית הלימודים.
לחצים ומתחים מהווים עבור מרבית האנשים חלק בלתי נפרד מהווי העבודה היומיומי שלהם. שעות העבודה הארוכות, כמות הדוא"ל הגוברת, הצורך לתמרן בין מגוון מטלות ותפקידים, לוחות זמנים בלתי אפשריים ושינויים תדירים בטכנולוגיות ושיטות עבודה- כל אלה משפיעים הן על העובד והן על הארגון. המחיר אותו משלמים העובדים- הן במונחי בריאות פיזית ונפשית והן במונחי תפוקה, היעדרויות ועזיבת מקום העבודה, הוביל חוקרים רבים לנסות ולאתר את גורמי הלחץ הנפוצים ואת הפרקטיקות האישיות והארגוניות העשויות לסייע בהתמודדות עם גורמי הלחץ הללו. במסגרת הסמינר יכירו התלמידים לעומק את המודלים והתיאוריות המובילים בחקר תחום הלחצים הארגוניים וייחשפו לשיטות אבחון ומדידה שונות. בסמינר נשים דגש על פערים בינאישיים בתפיסת הלחץ ונתנסה במחקר בו נבחן את ההטיות בתפיסת הלחץ שחווים אנשים אחרים.