| |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
מחקרי שיווק
Marketing Research |
1221-4312 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ניהול | חוג לניהול | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
קורס בחירה כללי.
דרישות קדם: סטטיסטיקה לניהול, יסודות השיווק
לצורך מילוי הדרישות כמפורט לעיל, מתבקש התלמיד לעיין גם בתכנית הלימודים.
ככל שחשיבות ומורכבות הבעיות העומדות בפני מנהלי עסקים הולכות וגוברות, כן מתחזק ומתחדד הצורך במידע מועיל ועדכני - מידע על הסביבה העִסקית, על השווקים, על המתחרים, ובעיקר על הלקוחות – הן החיצוניים והן הפנימיים. מידע המועיל לקבלת החלטות עִסקיות.
בסביבה העִסקית המודרנית, חקר השיווק, על תוצריו ושיטותיו, הינו מעניינם של מנהלים בכל השכבות ובכל הפונקציות. הקורס מתוכנן בעיקר עבור מקבלי החלטות הרוצים ונדרשים להשתמש בחקר השיווק, אם כי הוא מהווה הקדמה נאותה גם עבור המתעתדים להיות חוקרים.
הקורס יכלול דוגמאות של בעיות, מחקרים, והחלטות, בנושאי ניהול השיווק (כולל שיווק פנימי באִרגונים), ושיטות מיוחדות לניתוח נתונים של סקרים וניסויים לשיפור החלטות שיווקיות.
בכדי להיות משתמש/ת נבון/ה של חקר כזה, יש צורך בהבנה נרחבת של תהליכיו, שיטותיו, אפשרויותיו, ומגבלותיו. הבנה זו תירכש באמצעות קריאות, הרצאות, דיונים, ניתוחי אירועים ותרגילים.