חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  חיים דיגיטליים 2030
  Digital Living 2030                                                                                  
0572-5370-01
הנדסה | תואר שני - הנדסת תעשייה
סמ'  א'1600-1800406וולפסון - הנדסהשיעור פרופ מימון עודד
ש"ס:  2.0

סילבוס מפורט

הנדסה | תואר שני - הנדסת תעשייה
0572-5370-01 חיים דיגיטליים 2030
Digital Living 2030
שנה"ל תשע"ט | סמ'  א' | פרופ מימון עודד

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

 

 0572.5370   חיים דיגיטליים  2030

 

תיאור קצר של הקורס

 

פרויקט חיים דיגיטליים Digital Living DL2030 מאגד מחקרים רבים הנעשים כיום בפיתוח של אינטליגנציה מלאכותית. השימוש בה מתפשט לתחומים רבים כמו תעשייה, תחבורה, רפואה, חינוך  ורובוטיקה ועוד ענפים רבים בתחומי החיים שלנו. במסגרת הקורס נלמד לעומק את התשתית המדעית והתחום המגוון של  אינטליגנציה מלאכותית,  והשפעתה החברתית וההנדסית.

במסגרת הקורס נלמד שפה מתמטית יסודית שמגשרת בין העולם הדיגיטלי והממשי, והיא מתאימה למציאות הנוצרת של חיים דיגיטליים.  נראה שהשפה הזאת מתאימה ומתבטאת ביישומים טכנולוגיים שמתפתחים כתוצאה מההבנה המתמטית של הקשר בין העולמות הווירטואליים והממשיים. זו הסביבה של  מערכות מורכבות בהם יטפלו מהנדסי העתיד, שאנו מכשירים עכשיו.

 

נושאי Vקורס:

  1. 100 שנות מחקר בתחום של אינטליגנציה מלאכותית
  2. מבחן טיורינג והאפשרות להגיע אל נקודת הסינגולריות
  3. חשיבות ההבחנה בין העולם הדיגיטלי והממשי, והעקרונות השונים
  4. לוגיקה רכה כשפה מתמטית שמגשרת בין העולם הדיגיטלי והממשי
  5. מערכת צירים והאלגברה של הלוגיקה הרכה
  6. כריית ידע משולבת
  7. תפקיד האדם במערכות מורכבות
  8. מערכות תעשיה מתקדמות
  9. יישום בתחבורה חכמה
  10. יישום במערכות בריאות
  11. יישום ברובוטיקה
  12. יישום בלוגיסטיקה,  תעסוקה ויצירת מרחבי עבודה
  13. הצגת פרויקטים של הסטודנטים

 

מטלות

במסגרת הקורס הסטודנטים יגישו 3 מטלות טכניות מתמטיות הקשורות בהבנת הנושאים הנלמדים והידע המתמטי שילמד בקורס. כל מטלה מהווה 15% מהציון. בנוסף הסטודנטים יכתבו עבודה אחת מסכמת מרשימת נושאים שנציג (55% מהציון).

 

ביבליוגרפיה

  1. “One Hundred Year Study on Artificial Intelligence (AI100),” Stanford University, August, 2016, https://ai100.stanford.edu
  2.  Nils J. Nilsson, "The Quest for Artificial Intelligence: A History of Ideas and Achievements" ,Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2010
  3. Dascal M. (Ed.) "Leibniz: What Kind of Rationalist?" Logic, Epistemology, and the Unity of Science, Vol. 13, Springer Netherlands, 2008
  4. Robinson. A, "Non –standard analysis". Mathematical Logic in the 20th Century: pp. 385-393, 1960
  5. Rokach. L and Maimon. O,  "Data mining with decision trees": Theory and applications, 2nd  Edition, World Scientific, 2015
  6. Maimon. O and Rokach. L, "Data mining and knowledge discovery handbook", 2nd  Edition, Springer, 2010
  7. Klein, M. and Maimon, O.  "The mathematics of soft logic", IOP second international conference on mechanical engineering and automation science, Japan 2016
  8. Klein, M. and Maimon, "Soft Logic and Soft Numbers", Pragmatics & cognition, John Benjamins Publishing Company, 2016

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת