מטרת הסמינר:
להציג לתלמידים שימושים רבים ובתחומים מגוונים של בעיה עשירה, פשוטה מאד לניסוח וקשה לפתרון. בדרך לפיתרון יש מקום לשימוש בכלים מתמטיים מתקדמים שלעיתים לא ברור לאיזה צורך מלמדים אותם.
שיטת ההוראה בסמינר:
שיעור שבועי שבו יינתנו תרגילי בית אחת לשבועיים. את פתרון התרגילים יש להגיש אישית במועד שנקבע (הגשה מאוחרת לא תתקבל).
הסטודנט יתבקש להשתתף בדיון שיהיה לא רק מתמטי אלא גם רעיוני. בסיום הסמסטר תוגש עבודת סיום. הציון הסופי ייקבע כממוצע משוקלל של ציוני התרגילים (כ-15%) וציון עבודת הסיום (85% בקרוב).
תוכנית הסמינר:
בסמסטר זה תתקיימנה 12 פגישות שבועיות בתאריכים:
29/2 7/3 14/3 28/3 4/4 11/4 2/5 9/5 16/5 23/5 30/5 6/6/2016
הנושאים שיילמדו הם:
תיאור וניסוח בעיית המבחנים הקבוצתיים ושימושיה השונים.
זיהוי מלא כנגד זיהוי חלקי ובעיות ספירה קשורות.
גישת מאקרו כנגד גישת מיקרו – יתרונות וחסרונות.
הגדרת משתני המצב, משתני ההחלטה, סיווג ניסיונות ומדיניות.
מבחר של מדינויות תת אופטימליות ותכונות המדיניות האופטימלית (בעיקר מדיניות האנטרופיה).
הרחבות אפשריות של הבעיה והשפעתן על סבוכיות הפתרון.