חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  תכן ראשוני של כלי טיס
  Preliminary Definition of Air Vehicle                                                                
0542-4424-02
הנדסה | תואר ראשון - הנדסה מכנית
סמ'  ב'1800-1900001לימודי הנדסה - כיתותתרגיל מר עטר משה
סילבוס מקוצר

דרישות קדם: מכניקת הזורמים (1), תרמודינמיקה (1). רצוי : מבוא לאווירודינמיקה.

 

הקורס כולל חלק עיוני (עיקר הקורס) המשתלב עם תרגול מעשי.  בחלק העיוני נלמד את הליך הפיתוח: אפיון הדרישות מכלי טייס, קביעת תצורה, תיכון אווירודינמי, מערכת ההנעה, ביצועים, יציבות וניהוג, משימות, אמינות ותפעול המטוס. נלמד כיצד מעריכים את משקל המטוס ועוקבים אחריו לאורך הפיתוח. נלמד בקצרה על מערכות המטוס, נדגים חישוב אמינות ונבצע חישובים מקורבים של עלות הפיתוח ועלות כלי הטיס.

במהלך הקורס הסטודנטים מיישמים את הידע התיאורטי בתרגול ודוגמאות מעשיות. במחצית השניה של הקורס, הסטודנטים מבצעים פרויקט גמר (בחלוקה לקבוצות), שבו יתרגלו תכן של כלי טיס.

 

Course description

Preliminary Definition of Air Vehicle 

The course contains theory of aircraft preliminary design in conjunction with practical examples. Theory will include the development process, starting with requirements definition, through planform design, aerodynamic design, propulsion systems, stability and control, aircraft missions, performance, reliability and operational aspects. We will learn about weight estimation and how to control weight during the development. Some examples of aircraft systems will be discussed together with preliminary reliability analysis. We will also perform preliminary estimation of aircraft development and production cost.

Throughout the course, students are practicing with realistic examples.

During the second part of the course , the students (divided into groups) will conduct a final project in which they shall practice aircraft preliminary design.

סילבוס מפורט

הנדסה | תואר ראשון - הנדסה מכנית
0542-4424-02 תכן ראשוני של כלי טיס
Preliminary Definition of Air Vehicle
שנה"ל תש"ף | סמ'  ב' | מר עטר משה

666סילבוס מפורט/דף מידע

סילבוס הקורס: תכן ראשוני של כלי טייס - Preliminary Definition of Air Vehicle 

מס' קורס:         0542-4424-02

 

הקורס כולל חלק עיוני (עיקר הקורס) המשתלב עם תרגול מעשי.  בחלק העיוני נלמד את הליך הפיתוח: אפיון הדרישות מכלי טייס, קביעת תצורה, תיכון אווירודינמי, מערכת ההנעה, ביצועים, משימות, אמינות ותפעול המטוס. נלמד כיצד מעריכים את משקל המטוס ועוקבים אחריו לאורך הפיתוח. נלמד בקצרה על מערכות המטוס, נדגים חישוב אמינות ונבצע חישובי עלות מקורבים.

במהלך הקורס הסטודנטים מיישמים את הידע התיאורטי בתרגול ודוגמאות מעשיות.

 

נושאי הקורס:-

 

  1. מבוא לתכן של כלי טייס. הכרת תהליך התכן ודוגמאות שונות.
  2. הגדרת הדרישות מכלי הטייס. דוגמאות.
  3. חזרה קצרה על עקרונות האווירודינמיקה.
  4. חישוב ראשוני של ביצועי טווח ושהיה. מעטפת הטיסה.
  5. הערכת ראשונית של משקל המראה מרבי.
  6. תכן צורתי ראשוני של כלי הטייס.
  7. בחירת פרופיל אווירודינמי. תכן כנף. אמצעים להגברת העילוי.
  8. אנליזות המראה ונחיתה. גיאומטריה, כוחות ומומטים בהמראה ונחיתה.
  9. תכן ראשוני של גוף המטוס.
  10. הערכת גודל מייצב גובה ומייצב כיוון. שיקולים.
  11. מערכת ההנעה. Sizing ובחירת מנוע. צריכת דלק סגולית TSFC.
  12. יציבות וניהוג. גודל הגאים. תכונות טיסה.
  13. מבנה כלי הטייס. פילוג עומסים. שיקולים בבחירת חומרים.
  14. סקירת מערכות המטוס. דוגמאות.
  15. עקרונות הערכת אמינות למערכות ולכלי הטייס. כללי רישוי בסיסיים.
  16. עדכון הערכות המשקל.
  17. הערכת עלות Life Cycle Cost.
  18. דוגמאות מעשיות.

 

ספרות :

  1. Fundamentals Of Aircraft and Airship Design. Volume I- Aircraft Design. Leland M. Nicolai, Grant E. Carichner.   AIAA Education Series.
  2. Aircraft Design: A conceptual Approach.      Daniel P. Raymer.                   AIAA Education Series.
  3. Airframe Structural Design.   Michael Chun-Yung-Niu.                               CONMILT PRESS LTD.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת